10 października 2008 roku Jacek Gryga dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA i jego zastępca Andrzej Kollbek oraz Konrad Jaskóła prezes firmy Polimex-Mostostal S.A. podpisali umowę na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Bieżanów do węzła Rybitwy. Akt ten rozpoczął kolejny etap budowy krakowskiego "ringu". Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad systematycznie buduje kolejne fragmenty pierścienia drogowego wokół stolicy Małopolski i dzięki temu Kraków ma szansę stać się pierwszym miastem w Polsce, które będzie posiadać pełną obwodnicę.

Zakres inwestycji obejmuje budowę dwujezdniowej trasy o parametrach drogi ekspresowej na długości około 2,7 km, budowę sześciu obiektów mostowych, węzła Bieżanów, dróg dojazdowych o długości około 1,8 km oraz ekranów akustycznych. Najdłuższym obiektem mostowym będzie estakada wieloprzęsłowa o długości 256m, która przebiegać będzie nad ul. Zarzyckiego, linią kolejową i rzeką Serafą. W ramach inwestycji powstanie także most o długości 83 m nad rzeką Drwiną.

Droga połączy się z autostradą A4 w węźle Bieżanów. Na odcinku pierwszych 250 m została zaprojektowana na wysokich nasypach oraz estakadzie. Kolejny odcinek drogi będzie przebiegać po nasypie o średniej wysokości 0,5-1 m. Na końcu ten fragment drogi ekspresowej będzie krzyżować się z ulicą Christo Botewa, gdzie docelowo zaprojektowano bezkolizyjny węzeł Rybitwy. Trasa główna będzie przechodzić górą nad ul. Christo Botewa, a skrzyżowanie ulicy Christo Botewa i łącznic węzła zostanie przebudowane. W I etapie przewidziano jednopoziomowe włączenie S7 do ul. Christo Botewa.

Wykonawcą inwestycji jest polsko-słowackie konsorcjum firm Polimex-Mostostal S.A. i Doprastav AS. Kontrakt opiewa na kwotę 198,8 mln zł. Budowa ma się zakończyć w ciągu 18 miesięcy, czyli w kwietniu 2010 roku.

Droga ekspresowa S7 na terenie Krakowa zostanie poprowadzona w korytarzu rezerwowanym przez miasto od wielu lat pod budowę Trasy Nowohuckiej. GDDKiA będzie realizować tę inwestycję etapami. Następny będzie fragment o długości 4,4 km od węzła Rybitwy do węzła Igołomska, czyli skrzyżowania ulic Igołomskiej i Ptaszyckiego, z mostem wantowym przez Wisłę. Budowa tego odcinka planowana jest na lata 2009-2010. Równocześnie trwają prace nad dalszą częścią "ringu". Jeszcze w tym roku rozpocznie się budowa dwujezdniowej drogi klasy GP od węzła Radzikowskiego do węzła Modlnica. Będzie ona stanowić 2,5 km przedłużenie obwodnicy Krakowa do drogi olkuskiej.

Po zakończeniu realizacji tych inwestycji, Kraków będzie posiadał dwujezdniową obwodnicę o łącznej długości 34,3 km od węzła Modlnica do węzła Igołomska.