Auto Świat Wiadomości Aktualności Opel Astra - pierwsze wrażenia z jazdy (pierwsza jazda)

Opel Astra - pierwsze wrażenia z jazdy (pierwsza jazda)

Autor Michał Szymaczek
Michał Szymaczek

Nowa generacja Opla Astry weszła kilka dni temu do produkcji, a pierwsi klienci odbiorą swoje auta w listopadzie, tymczasem ja już teraz miałem możliwość przetestowania nowego kompaktu na zwykłych drogach. Jak spisuje się nowy rywal Golfa, Focusa czy Aurisa?

Opel Astra
Zobacz galerię (8)
Onet
Opel Astra

Nowy Opel Astra wygląda bardzo dynamicznie i taki jest w rzeczywistości. Samochód, w zależności od wersji, jest od 120 do 200 kg lżejszy od poprzednika. To czuć podczas jazdy, szczególnie na krętych drogach. Mniejsza masa, nieco niższy środek ciężkości i nowe zawieszenie dają więcej przyczepności i lepsze prowadzenie. Zniknęła mocna tendencja do podsterowności, jaką czuć było w poprzednim modelu. Sztywne zawieszenie cieszy w trasie i na wirażach, ale nieco gorzej jest na nierównych drogach. Tu trochę brakuje komfortu.

Opel Astra
Opel AstraŻródło: Onet

Nowa Astra jest mniejsza od poprzedniczki (krótsza o 5 cm, niższa o 2 cm, rozstaw osi krótszy o 2 cm), ale o dziwo znacznie przestronniejsza wewnątrz, gdzie na brak miejsca nad głową czy na kolana nie będą narzekać nawet wysocy pasażerowie. Bagażnik ma niezmienioną wielkość – 370 litrów.

W gamie silników znajduje się diesel 1,6 w kilku wariantach mocy oraz jednostki benzynowe – od 1-litrowego 3-cylindrowego turbo o mocy 105 KM aż po 1,6-litrowe 200-konne turbo, w tym całkiem nowy silnik 1,4 turbo o mocy 125 lub 150 KM.

Ten ostatni sprawdziłem na dystansie ponad 300 km i bardzo przypadł mi do gustu. Maksymalny moment obrotowy 230 Nm dostępny jest w zakresie 2000-4000 obr./min. Motor jest elastyczny i zapewnia dynamiczną jazdę, a przy tym pracuje naprawdę gładko i cicho, zadowalając się umiarkowanymi ilościami benzyny. W trybie mieszanym – autostrady, miasto, górskie wiraże – zużył średnio 6,5 l/100 km, przy czym zasady ecodrivingu nie były tym razem priorytetem.

Opel Astra
Opel AstraŻródło: Onet

Nowy Opel Astra to także całe mnóstwo elementów wyposażenia, w skład którego wchodzą m.in. diodowe reflektory IntelliLux, system łączności OnStar, podgrzewane i wentylowane przednie fotele z funkcją masażu fotela kierowcy, podgrzewane fotele z tyłu i wiele innych elementów, spotykanych dotychczas w samochodach wyższych klas.

Nowego Opla Astrę można zamawiać w salonach, z bazową ceną 59 900 zł. Pierwsze dostawy do klientów zaplanowane są na listopad.

Dziś przede mną podróż Astrą z bazową jednostką 1,0 turbo o mocy 105 KM. Wrażenia z tej jazdy, wraz z pełną relacją z pierwszej jazdy nowym Oplem Astrą przedstawimy w najbliższych dniach na łamach serwisu OnetMoto.

Nowy Opel Astra ma dynamiczną sylwetkę z wieloma przyciągającymi oko stylistycznymi smaczkami, jak choćby pozorny brak tylnych słupków. Dodaje to sylwetce lekkości i powoduje, że samochód wyróżnia się na ulicy.

Opel Astra
Opel AstraŻródło: Onet

W środku, pomimo skróconego o 5 cm i obniżonego o 2 cm nadwozia, oraz skrócenia o 2 cm rozstawu osi, miejsca jest znacznie więcej niż w poprzedniej generacji. Przestrzeń nad głową zaspokoi wysokich pasażerów, podobnie jak ilość miejsca na nogi. Tego jest wystarczająco dużo, nawet z tyłu.

Opel Astra K znacznie stracił na wadze w porównaniu z poprzednią generacją, bo ubytek masy wynosi aż 200 kilogramów. Jest też od poprzednika nieco krótszy (o 5 cm) i niższy (o 2 cm).

Autor Michał Szymaczek
Michał Szymaczek
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków