W pierwszych pięciu miesiącach 2011 roku sprzedaż samochodów produkowanych przez Opla podskoczyła o ponad 55 tys. sztuk lub 11,6 proc. w porównaniu do tego samego okresu w poprzednim roku. W tym czasie udział w rynku wzrósł do 6,25 proc. w porównaniu z 6,0 proc. w tym samym okresie ubiegłego roku. Opel w sumie sprzedał 534 tys. samochodów począwszy od stycznia do maja 2011 w całej Europie zwiększając tym samym swój udział w rynku w 23 z 27 europejskich rynków.

Meriva i Astra Sports Tourer odnoszą szczególne sukcesy, ponieważ oba modele zajmują pierwsze miejsce w swoich segmentach. Popularność Merivy sprawia, że zakład w Saragossie błyskawicznie osiąga cel produkcyjny. W zeszłym tygodniu z linii montażowej w Saragossie zjechał 150-tysięczny egzemplarz nowej generacji Merivy.

W maju poziom sprzedaży Opla w Niemczech wzrósł o 38 proc.

W maju Opel znacznie zwiększył poziom sprzedaży na swoim rodzimym rynku: wysokość sprzedaży przekroczyła o 38 proc. poziom sprzedaży w maju 2010 roku, a udział w rynku wyniósł 8,1 proc.. W pierwszych pięciu miesiącach tego roku poziom sprzedaży Opla wzrósł o ponad 23 proc. w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłego, podczas gdy udział w rynku wyniósł 7,65 proc. (w ubiegłym roku: 7,1 proc.).

W Polsce również wzrost sprzedaży

W oparciu o dane nadesłane z CEPiKu, udział Opla w pierwszych czterech miesiącach  2011 roku na rynku krajowym wynosi 7.6 proc. co daje wzrost o 0.4 punktu proc. wzrostu w stosunku do pierwszych czterech miesięcy 2010 roku.

Meriva i Astra poprawiły udział w swoich segmentach. Meriva w segmencie małych minivanów odnotowała w okresie od stycznia do kwietnia 2011 roku udział na poziomie 4,4 proc. (w tym samym okresie w 2010 roku udział wynosił 2,2 proc.). Astra poprawiła swój udział w segmencie o 2,1 punktu proce. (gdzie w 2010 roku miała 12,2 proc., by już w tym roku mieć swój udział na poziomie 14,3 proc.).