Dla koncernu General Motors, do którego należy firma Opel, zakład w Saragossie jest ważnym miejscem. Chodzi o największą fabrykę produkującą samochody na Starym Kontynencie. Jej budowa kosztowała 3,8 mld euro, a dalsze poszerzanie wymusiło inwestycje rzędu setek milionów euro.
Powodem budowy była m. in. łatwiejsza ekspansja firmy na rynek hiszpański. Opel znalazł łatwą drogę, jak obejść hiszpańskie bariery importowe z lat 80., stając się w rzeczy samej rodzimym producentem. Opel twierdzi, że ten krok pozwolił mu oferować na tamtejszym rynku samochody w konkurencyjnych cenach. Udaną decyzję sprzed lat potwierdza 1,5 mln zarejestrowanych obecnie w Hiszpanii samochodów marki Opel.
Wcześniej w Saragossie wytwarzany był model Kadett, który powstał w ilości 154 tys. egzemplarzy. Najliczniejszym modelem produkowanym w hiszpańskim zakładzie była jednak Corsa (8 027 000 szt.). Hiszpanie produkowali także minivany Meriva (816 tys.), użytkowe Combo (42 tys.), coupe Tigra pierwszej generacji (251 tys.) i kompaktową Astrę (53 tys. sztuk).
Codziennie w Saragossie powstaje 2000 samochodów marki Opel. Zakład zatrudnia 8 tys. pracowników, a 50% produkcji trafia na eksport, co czyni z firmy największego eksportera w prowincji Aragon.