- Replika Pagani Huayry wykorzystuje technikę Daewoo Espero
- Samochód zachował proporcje oryginalnego modelu
- Przy budowie pojazdu wykorzystano elementy z włókna szklanego
To niezwykłe dzieło nie jest jedyną w swoim rodzaju Huayrą, która wyjedzie z fabryki Pagani. To raczej skomplikowana i niezwykle wierna replika stworzona na podwórku i w warsztacie wietnamskiego youtubera.
Od kilku lat buduje on od podstaw repliki supersamochodów i stworzył już oszałamiającego Bugatti Chirona i Ferrari LaFerrari. Teraz stworzył Pagani Huayrę i podobnie jak poprzednie dzieła Wietnamczyka, także i ten jaskrawoczerwony egzemplarz jest tak szczegółowy, że może z łatwością oszukać każdego, kto nie jest zaznajomiony z oryginałem.
Proces budowy takiej kopii jest długi i skomplikowany. Wszystko zaczyna się od stalowego szkieletu, który powstaje w celu odzwierciedlenia ogólnego kształtu Pagani Huayry. Następnie nakładana jest glina, a na nią wylewany klej.
Pagani Huayra – replika z włókna szklanego
Na wierzch konstrukcji kładzione jest włókno szklane. Gdy części z włókna szklanego zastygną, można usunąć z samochodu glinę, pozostawiając tylko te elementy, które są niezbędne do powstania nadwozia.
Po ukończeniu paneli nadwozia i uformowaniu skorupy z włókna szklanego rozpoczynają się prace wykończeniowe nad budową pojazdu. Cały proces jest tym bardziej imponujący, że podczas budowy repliki nie użyto żadnych zaawansowanych narzędzi. Nawet kierownica składa się z kilku kawałków zakrzywionej stali, które zostały zespawane razem, tworząc okrąg.
Nie tylko nadwozie Pagani zostało wyrzeźbione ręcznie, ale także wnętrze jest całkowicie wykonane na zamówienie i wykorzystuje części również uformowane z mocnego włókna szklanego. Obejmuje to zestaw wskaźników, deskę rozdzielczą i tunel skrzyni biegów.
Siedzenia, podobnie jak nadwozie uformowano najpierw z gliny, a następnie nałożono na nią włókno szklane. Reflektory oraz tylne światła, również zostały zbudowane od podstaw.
Pagani Huayra z techniką Daewoo Espero
Film pokazuje Daewoo Espero (mimo że opis identyfikuje go jako używaną Toyotę za 200 dolarów), które użyczyło niektórych części do zbudowania repliki Pagani Huayry. Dotyczy to nie tylko silnika, lecz także innych części mechanicznych, takich jak układ kierowniczy.
Po zakończeniu budowy samochód pomalowano na czerwony kolor. Z kolei podwozie i inne elementy pokryto błyszczącą czernią. Szczególnie imponujące w tym wszystkim jest to, jak dokładne wydają się być wszystkie proporcje.
I czar nie pryska tak długo, jak nikt nie prosi o podniesienie tylnej klapy, pod którą spodziewamy się zobaczyć V12 AMG z podwójnym turbodoładowaniem. Do tego momentu konstruktor może jeździć po okolicy, sprawiając, że (prawie) każdy myśli, że jest właścicielem prawdziwego, wartego wiele milionów dolarów egzotyka.