- MG oficjalnie wróciło na polski rynek w listopadzie 2023 r. Do maja br. sprzedało 1918 samochodów, najwięcej kompaktowych SUV-ów HS
- Najnowszy MG3 to czwarty model w gamie, a także pierwsza hybryda w historii firmy
- Ceny powinny przyciągać do salonów marki — MG3 Hybrid+ kosztuje od 87 950 zł,
MG Motor to brytyjska marka z chińskim kapitałem, obecnie należy do koncernu SAIC (Shanghai Automobile Industry Corporation). To siódmy największy producent samochodów na świecie, posiadający w swojej gamie również marki Roewe i Maxus, Baojun i Wuling oraz spółki typu joint venture, np. SAIC-Volkswagen, SAIC-GM.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo- Przeczytaj także: Już się zaczęło. Wielu kierowców straci prawo jazdy. Policjanci rozpoczęli specjalną akcję
MG sprzedało w Polsce już ponad 1900 aut
MG oficjalnie wróciło na polski rynek w listopadzie 2023 r. Do maja br. sprzedało 1918 samochodów, mając w ofercie trzy modele: dwa spalinowe SUV-y – mniejszego ZS i większego HS (bestseller marki) — oraz w pełni elektrycznego kompaktowego hatchbacka MG4.
Najnowszy MG3 to czwarty model w gamie, a także pierwsza hybryda w historii firmy. Na tym jednak nie koniec, na najbliższy czas zapowiedziano wiele premier.
— Świętujemy niezwykły rozwój marki MG w Polsce, a wprowadzenie kolejnego modelu potwierdza nasze zaangażowanie w realizację ambitnego planu, który przedstawiliśmy zaledwie sześć miesięcy temu, debiutując na rynku. Nasza sieć salonów dealerskich rozwija się zgodnie z założeniami i na chwilę obecną stanowi 20 prężnie działających salonów w Polsce z planem otworzenia łącznie 40 wraz z końcem roku 2024. Dziś mamy przyjemność przedstawić Państwu najnowszy model MG3 Hybrid+, który swoimi niezwykłymi osiągami prezentuje nasze nowoczesne zaplecze technologiczne – skomentował Lin Peng, Dyrektor Generalny SAIC Motor Poland podczas lokalnej konferencji prasowej.
- Dowiedz się więcej: Demaskujemy mity o MG. Czy to naprawdę chińska marka?
MG3 Hybrid+ to pełna hybryda
Wersja Hybrid+ to od razu pełna hybryda (HEV), nie tzw. miękka hybryda (MHEV). Układ napędowy MG3 składa się 1,5-litrowego silnika benzynowego, elektrycznego z oddzielnym generatorem, akumulatora o pojemności 1,83 kWh i trzybiegowego "automatu". Łączna moc układu to aż 195 KM, a auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 8 s. Tryb EV ma być dostępny do prędkości 60 km/h, więc w warunkach miejskich motor spalinowy często będzie wyłączany.
Z zaciekawieniem czekam na możliwość przetestowania tej hybrydy, żeby m.in. sprawdzić wrażenia z jazdy i zużycie paliwa. W ofercie znajdzie się również standardowa wersja benzynowa.
MG3 Hybrid+ — pierwszy kontakt i ceny
Na razie mogłem dokładnie obejrzeć nowe MG3. Z zewnątrz auto wygląda przyzwoicie (projektowano je także w Londynie). Nie ma się czym zachwycać, ale nie ma się też do czego przyczepić. Wnętrze okazuje się przestronne jak na segment B – pasażerowie z tyłu mają dużo miejsca na nogi, a pojemność bagażnika wynosi 293 l.
Kokpit jest nowoczesny – kierowca ma przed oczami cyfrowy zestaw wskaźników (7 cali), a na środku deski rozdzielczej znajduje się ekran dotykowy (10,25 cala). Pozostawiono jednocześnie kilka przycisków, w tym od regulacji głośnością. Dobre wrażenie robi dwuramienna kierownica. Przy tej cenie należy przymknąć oko na twarde plastiki, tandetną podsufitkę czy niedzieloną tylną kanapę. Całość wygląda porządnie.
No właśnie, ceny. Są atrakcyjne i powinny przyciągać do salonów marki. MG3 Hybrid+ kosztuje od 87 950 zł, a cennik zamyka kwota 101 tys. zł.
Już bazowy poziom wyposażenia Standard jest niemal kompletny, obejmuje m.in.:
- nawigację satelitarną;
- funkcje integracji smartfonów Apple CarPlay/Android Auto;
- automatyczną klimatyzację;
- czterogłośnikowy system audio z łącznością Bluetooth;
- cztery porty USB;
- tylne czujniki parkowania i kamerę cofania;
- centralny zamek;
- wielofunkcyjną kierownicę;
- elektrycznie sterowane szyby;
- automatyczny hamulec postojowy;
- światła dzienne LED;
- tempomat adaptacyjny;
- system awaryjnego hamowania przed przeszkodą;
- asystent utrzymania pasa ruchu;
- asystent jazdy w korku.
Nowy MG3 jest już dostępny w przedsprzedaży. Pierwsze samochody pojawią się u polskich dilerów pod koniec lipca.