Auto Świat Wiadomości Premiery Nowe MG3 już w Polsce. Miejska hybryda ma 195 KM i kosztuje poniżej 88 tys. zł

Nowe MG3 już w Polsce. Miejska hybryda ma 195 KM i kosztuje poniżej 88 tys. zł

Brytyjsko-chińska marka MG nie zwalnia tempa. Do gamy właśnie dołącza jej czwarty model – to hatchback segmentu B z napędem hybrydowym, czyli rywal dla Toyoty Yaris i spółki. MG3 Hybrid+ ma jednak znacznie wyższą moc, bogate wyposażenie już w standardzie oraz dość niską cenę jak na dzisiejsze realia. Miałem okazję poznać już nieco bliżej to auto podczas polskiej premiery.

MG3 Hybrid+ - polska premieraKrzysztof Słomski / Auto Świat
  • MG oficjalnie wróciło na polski rynek w listopadzie 2023 r. Do maja br. sprzedało 1918 samochodów, najwięcej kompaktowych SUV-ów HS
  • Najnowszy MG3 to czwarty model w gamie, a także pierwsza hybryda w historii firmy
  • Ceny powinny przyciągać do salonów marki — MG3 Hybrid+ kosztuje od 87 950 zł,

MG Motor to brytyjska marka z chińskim kapitałem, obecnie należy do koncernu SAIC (Shanghai Automobile Industry Corporation). To siódmy największy producent samochodów na świecie, posiadający w swojej gamie również marki Roewe i Maxus, Baojun i Wuling oraz spółki typu joint venture, np. SAIC-Volkswagen, SAIC-GM.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

MG sprzedało w Polsce już ponad 1900 aut

MG oficjalnie wróciło na polski rynek w listopadzie 2023 r. Do maja br. sprzedało 1918 samochodów, mając w ofercie trzy modele: dwa spalinowe SUV-y – mniejszego ZS i większego HS (bestseller marki) — oraz w pełni elektrycznego kompaktowego hatchbacka MG4.

Najnowszy MG3 to czwarty model w gamie, a także pierwsza hybryda w historii firmy. Na tym jednak nie koniec, na najbliższy czas zapowiedziano wiele premier.

MG - nowe modele
MG - nowe modeleŻródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

— Świętujemy niezwykły rozwój marki MG w Polsce, a wprowadzenie kolejnego modelu potwierdza nasze zaangażowanie w realizację ambitnego planu, który przedstawiliśmy zaledwie sześć miesięcy temu, debiutując na rynku. Nasza sieć salonów dealerskich rozwija się zgodnie z założeniami i na chwilę obecną stanowi 20 prężnie działających salonów w Polsce z planem otworzenia łącznie 40 wraz z końcem roku 2024. Dziś mamy przyjemność przedstawić Państwu najnowszy model MG3 Hybrid+, który swoimi niezwykłymi osiągami prezentuje nasze nowoczesne zaplecze technologiczne – skomentował Lin Peng, Dyrektor Generalny SAIC Motor Poland podczas lokalnej konferencji prasowej.

MG3 Hybrid+ to pełna hybryda

Wersja Hybrid+ to od razu pełna hybryda (HEV), nie tzw. miękka hybryda (MHEV). Układ napędowy MG3 składa się 1,5-litrowego silnika benzynowego, elektrycznego z oddzielnym generatorem, akumulatora o pojemności 1,83 kWh i trzybiegowego "automatu". Łączna moc układu to aż 195 KM, a auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 8 s. Tryb EV ma być dostępny do prędkości 60 km/h, więc w warunkach miejskich motor spalinowy często będzie wyłączany.

Z zaciekawieniem czekam na możliwość przetestowania tej hybrydy, żeby m.in. sprawdzić wrażenia z jazdy i zużycie paliwa. W ofercie znajdzie się również standardowa wersja benzynowa.

MG3 Hybrid+ - polska premiera
MG3 Hybrid+ - polska premieraŻródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

MG3 Hybrid+ — pierwszy kontakt i ceny

Na razie mogłem dokładnie obejrzeć nowe MG3. Z zewnątrz auto wygląda przyzwoicie (projektowano je także w Londynie). Nie ma się czym zachwycać, ale nie ma się też do czego przyczepić. Wnętrze okazuje się przestronne jak na segment B – pasażerowie z tyłu mają dużo miejsca na nogi, a pojemność bagażnika wynosi 293 l.

Kokpit jest nowoczesny – kierowca ma przed oczami cyfrowy zestaw wskaźników (7 cali), a na środku deski rozdzielczej znajduje się ekran dotykowy (10,25 cala). Pozostawiono jednocześnie kilka przycisków, w tym od regulacji głośnością. Dobre wrażenie robi dwuramienna kierownica. Przy tej cenie należy przymknąć oko na twarde plastiki, tandetną podsufitkę czy niedzieloną tylną kanapę. Całość wygląda porządnie.

MG3 Hybrid+ - polska premiera
MG3 Hybrid+ - polska premieraŻródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

No właśnie, ceny. Są atrakcyjne i powinny przyciągać do salonów marki. MG3 Hybrid+ kosztuje od 87 950 zł, a cennik zamyka kwota 101 tys. zł.

Już bazowy poziom wyposażenia Standard jest niemal kompletny, obejmuje m.in.:

  • nawigację satelitarną;
  • funkcje integracji smartfonów Apple CarPlay/Android Auto;
  • automatyczną klimatyzację;
  • czterogłośnikowy system audio z łącznością Bluetooth;
  • cztery porty USB;
  • tylne czujniki parkowania i kamerę cofania;
  • centralny zamek;
  • wielofunkcyjną kierownicę;
  • elektrycznie sterowane szyby;
  • automatyczny hamulec postojowy;
  • światła dzienne LED;
  • tempomat adaptacyjny;
  • system awaryjnego hamowania przed przeszkodą;
  • asystent utrzymania pasa ruchu;
  • asystent jazdy w korku.

Nowy MG3 jest już dostępny w przedsprzedaży. Pierwsze samochody pojawią się u polskich dilerów pod koniec lipca.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków