Toyota przedstawiła w Paryżu samochód koncepcyjny Auris space, na bazie którego ma powstać następca Corolli w przepełnionym segmencie C. Oprócz tradycyjnych rywali w postaci Golfa czy Focusa, Toyota walczyć będzie z innymi konkurentami w postaci bardzo udanej Hondy Civic czy przygotowywanych modeli klasy niższej średniej marek Hyundai i Kia.
Toyota Auris ma 4226 mm długości, 1762 mm szerokości i 1530 mm wysokości. Auris zaprojektowano tzw. „od środka na zewnątrz”, tak więc dzięki wysokiej karoserii oferuje bardzo przestronne i komfortowe wnętrze, w którym znaczny nacisk kładziono na wysoką jakość. Wysoko umieszczona konsola centralna charakteryzuje się dobrą ergonomią i łatwo dostępnym drążkiem zmiany biegów. O dobre naświetlenie wnętrza stara się dach panoramiczny.
Z zewnątrz Auris odznacza się wysoką linią okien, krótkimi zwisami i wyważonymi proporcjami. Relatywnie szeroki i stromy przód wskazuje na dynamiczne ambicje, tak samo jak końcówki wydechu zintegrowane w tylnym zderzaku (podobnie jak w Civicu) oraz 19-calowe koła.
Toyota prawdopodobnie po dziesięcioleciach zrezygnuje z tradycyjnej nazwy Corolla i zaoferuje Aurisa, który będzie początkiem nowej ery. Nieprzypadkowo dla studium Auris wybrano złoty kolor, bowiem łacińska nazwa Aurum oznacza złoto.