Styl odmłodzonego samochodu Peugeot 208 staje się bardziej wyrazisty, sportowy dzięki nowemu kształtowi przednich reflektorów typu 3D LED oraz nowej ofercie elementów umożliwiających personalizację samochodu. Gama została poszerzona o wersje GT Line i GTi by Peugeot Sport. Pojawia się również nowe wyposażenie, ułatwiające jazdę po mieście (system aktywnego hamowania Active City Brake, funkcja MirrorScreen, kamera cofania, system Park Assist). W silnikach PureTech i BlueHDi zastosowano najnowsze rozwiązania pozwalające na spełnienie norm Euro 6. Sprzedaż odmłodzonego samochodu Peugeot 208 w Europie rozpocznie się w czerwcu 2015 r.
Ważnym elementem stylistycznym przodu są nowe światła z czarnym wypełnieniem i chromowanymi elementami za oraz charakterystyczny układ świateł z diodami LED, łączącymi kocią drapieżność z zaawansowaniem technologicznym. Nowe światła przednie są montowane w standardzie już od drugiego poziomu wykończenia.
We wszystkich wersjach dostępne są nowe koła, od 15-calowych felg stalowych z kołpakami NIOBIUM, przez nowy wzór 16-calowych aluminiowych obręczy TITANE, po 17-calowe felgi CARBONE z wykończeniem „Storm Mat” w Peugeot 208 GTi. Oferta obejmuje bogaty wybór 16- i 17-calowych obręczy o efektownym wykończeniu: lakierowanych, diamentowanych lub grawerowanych laserowo. Standardowe wyposażenie obejmuje również już od trzeciego poziomu wykończenia chromowane obudowy lusterek, doskonale eksponujące klasę i dynamiczny charakter samochodu.
Z tyłu uwagę przyciągają światła z diodami LED z charakterystycznym śladem potrójnych pazurów, dające efekt 3D. Ich spójna stylistyka i ciepła, opalizująca barwa wraz z sugestywnym efektem 3D zapewniają efektowną oprawę nowoczesnym technologiom. Potrójny, świetlny ślad pazurów, tak typowy dla Peugeot, pojawia się we wszystkich wersjach gamy.
Peugeot i-Cockpit obejmuje kompaktową kierownicę, umieszczone wysoko zegary i duży ekran dotykowy. Kompaktowa kierownica w połączeniu ze stosunkowo niewielkimi wymiarami pojazdu, którego długość nie przekracza 4 metrów, zapewnia wyjątkową zwrotność podczas jazdy po mieście i gwarantuje przyjemność prowadzenia.
Wyższe wersje wyróżniają się delikatnym obramowaniem tarcz zegarów wykonanym z diod LED (niebieskich dla czwartego poziomu i czerwonych w wersjach GTi).
Duży ekran dotykowy o przekątnej 7-cali, dostępny w standardzie od drugiego poziomu wyposażenia, jest niezwykle intuicyjny w obsłudze i ułatwia dostęp do różnych funkcji (radio, nawigacja, telefon, komputer pokładowy, internet). Jest również wyposażony w najlepsze rozwiązania umożliwiające podłączenie urządzeń zewnętrznych i korzystanie z mobilnych technologii: Bluetooth i gniazda USB, mobilne aplikacje dostępne na Peugeot Connect Apps i nową funkcję MirrorScreen pozwalającą na wyświetlenie obrazu ze smartfona na ekranie pojazdu i swobodne korzystanie z jego aplikacji.
Lampka sufitowa z diodami LED i delikatne niebieskie podświetlenie wokół panoramicznego dachu współtworzą wrażenie zaawansowanego technologicznie i wyrafinowanego wnętrza, stanowiącego oazę komfortu psychicznego.
Nabywca ma do wyboru 13 kolorów lakieru. Nowy metalizowany lakier Orange Power kojarzy się nieodparcie z dynamiką, młodością i świeżością. Intensywny, opalizujący odcień mieni się w świetle.
Peugeot 208 był jednym z pierwszych aut w swoim segmencie, które wprowadziło na taką skalę ekrany dotykowe i tak bogate możliwości dostępu do urządzeń zewnętrznych i mobilnych aplikacji: duży, 7-calowy ekran był już w dniu debiutu rynkowego tego modelu montowany w ponad 80 proc. dostępnych wersji. Jest to również jeden z nielicznych hatchbacków w tym segmencie oferujących w opcji Park Assist, czyli system aktywnego wspomagania parkowania, umożliwiający automatyczne równoległe zaparkowanie auta i automatyczny wyjazd z miejsca postojowego.
Technologia Active City Brake (system automatycznego hamowania w mieście w razie ryzyka zderzenia) jest nowym systemem pozwalającym uniknąć zderzenia lub ograniczyć jego skutki wobec braku reakcji ze strony kierowcy podczas jazdy po mieście z prędkością poniżej 30 km/h.
Umieszczony przy górnej krawędzi przedniej szyby czujnik laserowy krótkiego zasięgu (Lidar) umożliwia wykrywanie przeszkód, takich jaki inne pojazdy stojące lub poruszające się w tym samym kierunku. Może on spowodować automatyczne zadziałanie układu hamulcowego z pełną siłą w celu uniknięcia kolizji lub ograniczenia jej skutków poprzez zmniejszenie prędkości w momencie zderzenia. W niektórych przypadkach system może nawet spowodować automatyczne zatrzymanie samochodu, aby uniknąć zderzenia z pojazdem jadącym z przodu.
Technologia BlueHDi jest obecnie najbardziej efektywnym dostępnym na rynku rozwiązaniem w zakresie oczyszczania spalin w silnikach wysokoprężnych. Z wyjątkiem podstawowej wersji o mocy 75 KM, wszystkie są wyposażone w system Stop and Start ze wzmocnionym rozrusznikiem.
Silnik 1.6 BlueHDi jest obecnie oferowany w trzech poziomach mocy:
• 1.6 BlueHDi 75 S&S i 1.6 BlueHDi 100 S&S, współpracujących z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, których wersje standardowe (bez systemu S&S w wersji o mocy 75 KM) emitują odpowiednio 90 g i 87 g CO2/km, a wersje o bardzo niskim zużyciu paliwa emitują zaledwie 79 g CO2/ km przy zużyciu paliwa wynoszącym zaledwie 3 litry na 100 km
• Silnik 1.6 BlueHDi 120 S&S, współpracujący z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, emituje zaledwie 94 g CO2/ km, zapewniając przy tym wysoki poziom osiągów i przyjemności użytkowania
Po wprowadzeniu wolnossących jednostek 1.0 i 1.2, rodzina trzycylindrowych silników PureTech powiększyła się obecnie o wersję turbodoładowaną 1.2 PureTech 110 S&S.
Gama silników benzynowych dostępnych w nowym Peugeot 208 jest bardzo bogata, a ich moc sięga od 68 KM do 208 KM w przypadku rewelacyjnej jednostki 1.6 THP 208, montowanej w sportowych wersjach GTi i GTi by PEUGEOT Sport.
Oferta silników benzynowych obejmuje następujące wersje:
• 1.0 PureTech 68 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach i emisji102 g/km
• 1.2 PureTech 82 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach i emisji 99 g/km
• 1.2 PureTech 82 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach i emisji 104 g/km
• 1.2 PureTech 82 KM S&S, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów o 5 przełożeniach; i emisji 97 g/km
• 1.2 PureTech 110 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach i emisji 103 g/km
• 1.2 PureTech 110 KM S&S EAT6, z automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i emisji 104 g/km
• 1.6 THP 165 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i emisji 129 g/km
• 1.6 THP 208 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i emisji 125 g/km