Zaprezentowany na stoisku Peugeota podczas salonu paryskiego model ze skrzydlatymi drzwiami w stylu Lamborghini można by potraktować jako jeszcze jedno studium stylistyczne z prawdopodobieństwem wejścia do produkcji seryjnej bliskim zeru. Jednak w ten sposób wyrządziłoby się krzywdę małemu „francuzowi” (długość 3,70 m), który przede wszystkim daje pierwsze, bardzo interesujące wyobrażenie tego, jak mógłby w przyszłości wyglądać brany pod uwagę model 2008. Stanowi on także dowód na to, że Peugeot poważnie rozważa, by – oprócz hybrydy z dieslem, która zostanie wprowadzona w przyszłym roku w 3008 – produkować elektrycznie wspomagany napęd benzynowy.

Mierzące 1,49 m wysokości HR1 stanowi skrzyżowanie małego samochodu z coupé i SUV-em. Do wprawienia go w ruch służy zespół złożony z umieszczonego z przodu turbodoładowanego 3-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności skokowej 1,2 l i mocy 110 KM oraz 27-kilowatowego (37 KM) motoru elektrycznego zamontowanego z tyłu. Jeśli ta współpraca się powiedzie, Peugeotowi do pokonania dystansu 100 km ma wystarczyć 3,5 litra paliwa. W trybie elektrycznym auto może przejechać 2,5 km. Silnik spalinowy byłby dostępny także w postaci jednostki o pojemności 1,0 l i bez turbodoładowania, zakres mocy mógłby sięgać od 70 do 120 KM.

Ważące tylko 1130 kg HR1 ma elastycznie kształtowane wnętrze. Umieszczone tuż za przednimi fotelami tylne siedzenia można jednym ruchem ręki odsunąć tak, by auto stało się 4-osobowe. Bagażnik zmniejsza się wtedy z 734 l do 180 l.

Koncepcja obsługi samochodu wykorzystująca rozpoznanie ruchu, tak jak i unoszone drzwi, raczej nie wejdzie do seryjnej produkcji, ale niektóre elementy stylistyczne oraz napęd znajdą najprawdopodobniej zastosowanie w modelu 2008.