Crossover Peugeot, dostępny już w większości krajów europejskich, znalazł w sumie blisko 50 000 nabywców, o 15 procent więcej niż zakładane cele marki.

Kraje, w których 3008 cieszy się największym powodzeniem to Francja, Włochy, Hiszpania, Niemcy, Holandia i Belgia. Na początku listopada 3008–ka została wprowadzona na rynek w Wielkiej Brytanii.

Jeśli chodzi o poziom wyposażenia modelu 3008, 60 proc. klientów wybiera najbogatsze wersje Premium i Feline.

Silniki HDi FAP 1,6l i 2,0l stanowią w sumie 75 proc. zamówień (z czego 80 proc. osób wybiera silnik 1,6l), natomiast silniki benzynowe wybiera 25 proc. klientów (w tym 55 proc. to silnik 1,6l VTi, a 45 proc. - silnik 1,6 THP).

Model 3008, produkowany w Sochaux, w liczbie 530 sztuk dziennie, zajmuje cały potencjał przemysłowy fabryki przewidziany na ten model. Duży popyt na 3008, jak również początek produkcji nowego modelu 5008 na tej samej linii, w liczbie 360 sztuk dziennie, doprowadziły do uruchomienia w połowie października trzeciej zmiany, dającej dodatkowe 800 miejsc pracy.

Cel sprzedaży modelu 3008 wyznaczony na rok 2010 wynosi 90 000 sztuk.

Dzięki swojej wielofunkcyjności, innowacyjnym rozwiązaniom technicznym oraz wyróżniającemu się stylowi, Peugeot 3008 został doceniony przez media europejskie: figuruje na liście finalistów konkursu Car of the Year 2010, a we Włoszech uzyskał tytuł Auto Europa 2010.