Tworzenie i rozbudowa sieci autoryzowanych punktów dealerskich, oferujących zarówno sprzedaż nowych samochodów, jak i usługi serwisowe było głównym zadaniem, pozwalającym na zwiększenie dostępności modeli Mazdy.

Rok temu działalność rozpoczęło 11 dealerów. Obecnie liczba punktów dealerskich wzrosła do 20, obejmując największe miasta w Polsce. Klienci mogą również serwisować Mazdy w sieci 15 autoryzowanych stacji obsługi.

Do końca maja br. nabywców znalazło 3 145 samochodów Mazda. Ten wynik nie tylko znacznie przewyższył zakładane początkowo plany sprzedaży, ale pozwolił również na skuteczną promocję marki na ulicach polskich miast.

Sprzedaż 01.06.2008 - 31.05.2009

Mazda2 - 868

Mazda3 - 647

Mazda5 - 103

Mazda6 - 1 250

Mazda MX-5 - 22

Mazda CX-7 - 255

Suma: 3 145

Klienci pozytywnie przyjęli najnowszy model w gamie - nową Mazdę3, która od połowy maja jest dostępna w salonach.  W ciągu pierwszego miesiąca zebranych zostało ponad 200 zamówień na ten model.

Dostępna w wersji hatchback i sedan, z bogatym wyposażeniem i jednostkami napędowymi o pojemności 1,6l. i 2,0l. oraz silnikiem wysokoprężnym 1,6l, Mazda3 spełni oczekiwania najbardziej wymagających klientów, ceniących samochody o sportowej stylizacji i zapewniających radość z jazdy w duchu Zoom-Zoom. Sportowych wrażeń dostarczy z pewnością Mazda3 MPS, z silnikiem o pojemności 2,3l i mocy 260 KM, która już we wrześniu będzie dostępna w salonach Mazdy.

Kolejnym ważnym modelem w tym roku będzie również CX-7 po faceliftingu, którego gama wzbogaci się o silnik wysokoprężny o pojemności 2,2l i mocy 173 KM. Nowy SUV Mazdy pojawi się w salonach w ostatnim kwartale roku.

Celem dla firmy na najlbliższe miesiące będzie zapewnienie najwyższej jakości obsługi i rentowności autoryzowanej sieci dealerskiej. W praktyce oznacza to osiągnięcie udziału rynkowego na poziomie 1,0 -1,5%.

"Pierwszy rok Mazdy w Polsce uważamy za nadzwyczaj udany. Nie zmienia to jednak faktu, że warunki rynkowe, w których przyszło nam budować firmę nie są sprzyjające. Głównymi zagrożeniami dla naszego biznes planu są wahania kursów walut, niestabilne przepisy podatkowe (akcyza i VAT) oraz brak antykryzysowego rządowego programu wsparcia dla branży motoryzacyjnej w Polsce. Dotyczy to jednak wszystkich graczy na rynku, a Mazda z nowymi produktami i efektem nowości zamierza wyjść z kryzysu zwycięsko" - podsumowuje Wojciech Halarewicz, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland.