Tworzenie i rozbudowa sieci autoryzowanych punktów dealerskich, oferujących zarówno sprzedaż nowych samochodów, jak i usługi serwisowe było głównym zadaniem, pozwalającym na zwiększenie dostępności modeli Mazdy.
Rok temu działalność rozpoczęło 11 dealerów. Obecnie liczba punktów dealerskich wzrosła do 20, obejmując największe miasta w Polsce. Klienci mogą również serwisować Mazdy w sieci 15 autoryzowanych stacji obsługi.
Do końca maja br. nabywców znalazło 3 145 samochodów Mazda. Ten wynik nie tylko znacznie przewyższył zakładane początkowo plany sprzedaży, ale pozwolił również na skuteczną promocję marki na ulicach polskich miast.
Sprzedaż 01.06.2008 - 31.05.2009
Mazda2 - 868
Mazda3 - 647
Mazda5 - 103
Mazda6 - 1 250
Mazda MX-5 - 22
Mazda CX-7 - 255
Suma: 3 145
Klienci pozytywnie przyjęli najnowszy model w gamie - nową Mazdę3, która od połowy maja jest dostępna w salonach. W ciągu pierwszego miesiąca zebranych zostało ponad 200 zamówień na ten model.
Dostępna w wersji hatchback i sedan, z bogatym wyposażeniem i jednostkami napędowymi o pojemności 1,6l. i 2,0l. oraz silnikiem wysokoprężnym 1,6l, Mazda3 spełni oczekiwania najbardziej wymagających klientów, ceniących samochody o sportowej stylizacji i zapewniających radość z jazdy w duchu Zoom-Zoom. Sportowych wrażeń dostarczy z pewnością Mazda3 MPS, z silnikiem o pojemności 2,3l i mocy 260 KM, która już we wrześniu będzie dostępna w salonach Mazdy.
Kolejnym ważnym modelem w tym roku będzie również CX-7 po faceliftingu, którego gama wzbogaci się o silnik wysokoprężny o pojemności 2,2l i mocy 173 KM. Nowy SUV Mazdy pojawi się w salonach w ostatnim kwartale roku.
Celem dla firmy na najlbliższe miesiące będzie zapewnienie najwyższej jakości obsługi i rentowności autoryzowanej sieci dealerskiej. W praktyce oznacza to osiągnięcie udziału rynkowego na poziomie 1,0 -1,5%.
"Pierwszy rok Mazdy w Polsce uważamy za nadzwyczaj udany. Nie zmienia to jednak faktu, że warunki rynkowe, w których przyszło nam budować firmę nie są sprzyjające. Głównymi zagrożeniami dla naszego biznes planu są wahania kursów walut, niestabilne przepisy podatkowe (akcyza i VAT) oraz brak antykryzysowego rządowego programu wsparcia dla branży motoryzacyjnej w Polsce. Dotyczy to jednak wszystkich graczy na rynku, a Mazda z nowymi produktami i efektem nowości zamierza wyjść z kryzysu zwycięsko" - podsumowuje Wojciech Halarewicz, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland.