Oferta skierowana jest nie tylko do kierowców, ale również innych osób ceniących wygodę. Nowy format, stworzony w ramach współpracy koncernu paliwowego BP w Polsce z jedną z największych w Polsce sieci supermarketów "Piotr i Paweł",  jest propozycją kompleksowej oferty dla osób będących w drodze.

Pierwsza pilotowa placówka nowej sieci rozpoczęła działalność na stacji Reduta w Warszawie przy Al. Jerozolimskich 144 C, dwie kolejne zostaną uruchomione w ciągu 2-3 tygodni w Krakowie i Poznaniu. Całodobowe sklepy “Piotr i Paweł po drodze” będą działać na powierzchni 140 - 150 mkw. Wspólna oferta partnerów będzie liczyć około 3000 indeksów, poszerzona w stosunku do standardowej oferty stacji paliwowej o wiele produktów typu on the go takich jak: napoje, przekąski, dania gotowe, ale także wędliny, nabiał i innego rodzaju produkty kupowane podczas codziennych zakupów. Klienci znajdą na półkach także szeroki wybór artykułów wysokiej jakości marki własnej “Piotr i Paweł”.

Powstanie nowego formatu sklepów uzasadnia Piotr Pyrich, Dyrektor Generalny BP Europa SE, oddział w Polsce: „Współpraca z “Piotrem i Pawłem” wpisuje się w długofalową strategię naszej marki. Konsekwentnie staramy się spełniać oczekiwania naszych Klientów, również w zakresie oferty spożywczej, stawiając na jej jakość i adekwatność”. Joanna Lutosławska – Rogóż, Kierownik Projektu w BP, uzupełnia wypowiedź Dyrektora: „Skupiliśmy się na zaspokojeniu potrzeb Klientów, którzy żyją dynamicznie, szukają wygodnych rozwiązań, często są zabiegani i w drodze. Sklep, w tym również strefa bistro, zyskał nowy wygląd, a my mamy nadzieję, że Klienci docenią zarówno ofertę 'na później', jak i 'na teraz'”.

Globalne trendy rynkowe i konsumenckie oraz obserwacja zmieniających się potrzeb klientów wskazują na wzrost popularności żywności convenience związany ze zmiana stylu życia współczesnego konsumenta oczekującego wygodnej oferty w postaci produktów szybkich i łatwych w przygotowaniu. Coraz częściej szukamy wygodnego stylu życia. Rośnie popularność dań gotowych, sałatek, koktajli warzywno – owocowych.

BP ma duże międzynarodowe doświadczenie w prowadzeniu sklepów convenience. W Wielkiej Brytanii od lat współpracuje  z Marks&Spencer, w Niemczech z Rewe pod szyldami „Rewe to go”, w Holandii z Albert Heijn. W Polsce firma BP szukała partnera, który będzie gwarantował wysoką jakość i świeżość produktów. Dodatkowo dla BP istotna była oferta dostosowana do potrzeb klientów stacji, którzy szukają nie tylko przekąsek w Wild Bean Cafe, ale równie dobrych dań do wzięcia do domu. Stąd decyzja o współpracy z „Piotrem i Pawłem”.

Tym, co wyróżnia jednak nowy projekt, jest fakt, że firma BP nie udostępnia jedynie powierzchni handlowej “Piotrowi i Pawłowi”, lecz wspólnie z polską marką pracowała nad całością konceptu sklepów.

Asortyment w wydzielonej strefie stacji  pozwala konsumentom zaplanować i zabrać do domu  prosty posiłek na każdą porę dnia. Duża część zaproponowanego na stacji asortymentu to marka „Piotr i Paweł Zawsze Jakość” wyróżniająca się jakością i dobrą ceną.

„Nasze produkty na stacjach BP to doskonała jakościowo alternatywa dla produktów markowych, choć w niższej cenie- tłumaczy Piotr Woś, prezes sieci. - Dzięki rozpoczętej współpracy mamy doskonałą okazję zaoferować Konsumentom jeszcze większą dostępność naszej sieci oraz produktów”.

Ideę projektu tłumaczy Piotr Drządzewski, szef projektu ze strony “Piotr i Paweł”:

„Znaczenie sklepów przy stacjach paliw rośnie. Coraz więcej osób robi codzienne zakupy w tym kanale. Wbrew powszechnie obowiązującym mitom, klientów przekonuje głównie szeroki asortyment i atrakcyjne promocje, a także to, że stacje są zawsze po drodze i otwarte non-stop. Chcemy wyjść tym trendom naprzeciw”.

Nowy format sklepów będzie działał tylko przy wybranych stacjach BP. To, w jakim tempie sieć będzie się rozwijać, zależy od tego, jak wypadną testy. Jeśli koncept się obroni, realne jest uruchomienie nawet 150 takich placówek w ciągu najbliższych dwóch lat.