Kierowcy przemierzą w tym czasie trasę 1000 mil (1600 km): Brescia – Bolonia – San Marino – Rzym –Siena – Florencja – Modena – Parma – Cremona – Brescia. Tadeusz Wesołowski, inwestor na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, startuje jako kierowca. Paweł Nawrocki, dyrektor w jednym z koncernów motoryzacyjnych, jest pilotem.

Są oni pierwszymi od 18 lat Polakami, którzy wezmą udział w prestiżowym rajdzie Mille Miglia. W 1992 r. wystartowała w tym wyścigu polska załoga: Jan Peda i Maciej Peda na Austro Daimlerze, lecz po wypadku w pierwszym dniu rajdu wycofała się. Aby zakwalifikować się do wyścigu trzeba spełnić szereg warunków. Mogą w nim wziąć udział tylko samochody, które startowały w latach 1927-1957 w Mille Miglia, lub zostały wyprodukowane w tym okresie i mają certyfikat oryginalności.

Lista startowa jest ograniczona do 375 załóg, corocznie zgłasza się 3-4 razy więcej chętnych. Udział w rajdzie jest płatny – wpisowe wynosi 6060 euro od załogi.

Mille Miglia to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowy rajd samochodów historycznych na świecie. Organizowany był od 1927 do 1957 roku. Od 1977 r. wznowiony, jako "1000 Miglia Storica" - impreza rajdowa dla właścicieli historycznych samochodów sportowych. Odbywa się przede wszystkim drogami Lombardii i Toskanii na trasie Brescia-Rzym-Brescia. „Rajd Tysiąca Mil” jest zdominowany przez klasyczne modele najbardziej wyrafinowanych samochodów produkcji europejskiej.

W imprezie udział biorą znani kierowcy z sześciu kontynentów, kolekcjonerzy, członkowie klubów zabytkowych samochodów, przedstawiciele arystokracji oraz reprezentanci świata biznesu. 1000 Miglia Storica to poza wydarzeniem sportowym prestiżowe wydarzenie o charakterze towarzyskim.

Samochód polskiej załogi w tegorocznym Mille Miglia to należący do Tadeusza Wesołowskiego zabytkowy Jaguar XK140 z roku 1955. Auto kilka lat temu zostało gruntowanie odrestaurowane w Polsce, ma certyfikat oryginalności. Jaguar XK140 zwyciężał trzy razy pod rząd w morderczym wyścigu Le Mans w latach 1951,1952 i1953.

Tadeusz Wesołowski – kierowca, startuje w wyścigach historycznych samochodów od 2003 roku. Brał udział m.in. w kilku edycjach Międzynarodowego Królewskiego Rajdu Samochodów Zabytkowych, Copa Milano Sanremo 2010, a także próbach wyścigowych na różnych torach. Inwestor giełdowy oraz aktywny inwestor w spółkach z zakresu nowych technologii. Hobby: kolekcjonowanie zabytkowych samochodów.

Paweł Nawrocki – pilot, uczestnik m.in. rajdu samochodów zabytkowych Copa Milano Sanremo 2010. Kolekcjoner zabytkowych samochodów. Obecnie kończy restaurację Mercedesa „Pagody" 280 SL z 1969 roku. Wyremontował także samochód o którym marzył od dzieciństwa – Mercedesa 230 SL „Pagoda”. Zawodowo związany z branżą motoryzacyjną od 30 lat. Obecnie dyrektor w polskim oddziale jednego ze światowych koncernów motoryzacyjnych.