Samochód, którego karoserię po słupek B zapożyczono z sedanu Pontiac G8, nie posiadał dotychczas własnej nazwy. Według materiałów prasowych nazwę nowego modelu wybierano spośród 18 tysięcy propozycji. Największym faworytem była od początku nazwa El Camino, z której w końcu zrezygnowano, gdyż jest ona historycznie połączona z marką Chevrolet i nigdy nie pojawiła się na samochodzie marki Pontiac. W końcu wygrał skrót ST, który oznacza po prostu Sport Truck.
Pickup, który dotychczas znany jest tylko jako model przedprodukcyjny z salonu samochodowego w Nowym Jorku, otrzymał przód z sedanu G8 w ostrej wersji GXP. W odróżnieniu od sedanu rozstaw osi zwiększył się z 2915 mm do 3009 mm. Skrzynia ładunkowa ma długość 1878 mm i masę użytkową 453 kg. Samochód może ciągnąć przyczepę o masie do 1587 kg.
Pod maską pickupa znajdziemy widlasty silnik o pojemności 6,0 l oferujący moc 270 kW (367 KM) i moment obrotowy 522 Nm. Siła napędowa przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowego automatu. Od 0 do 96 km/h (0-60 mph) Pontiac G8 Sport Truck przyśpiesza w 5,4 s. Układ hamulcowy składa się z tarcz o średnicy 321 mm z przodu i 324 mm z tyłu współpracującymi z odpowiednio 2- i 1-tłoczkowymi zaciskami. Tarcze hamulcowe ukryte są za kołami ze stopów lekkich o średnicy 18 cali z przodu i 19 cali z tyłu. Na felgach zamontowano opony w rozmiarze 245/45 R 18 i 245/40 R 19.
Pickup marki Pontiac nie oferuje wyłącznie dużą skrzynię ładunkową i mocny silnik, ale również bogate wyposażenie standardowe. W ofercie znajdziemy dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, elektryczną regulację szyb i lusterek wstecznych, system key-less start i key-less entry czy system audio firmy Blaupunkt o mocy 230 W ze zmieniarką na 6 CD i możliwością podłączenia odtwarzacza MP3. Bogata jest również oferta systemów bezpieczeństwa obejmująca system StabiliTrak, system monitorujący ciśnienie w oponach, napinacze pasów bezpieczeństwa oraz przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.