Nową generację Pontiaca Vibe zbudowano na wspólnej platformie (E-platform) z Toyotą Matrix, to jednak nie koniec podobieństw. Pomijając słupek C i zmienioną stylistykę przedniej i tylnej części, samochody są do siebie łudząco podobne.

Pod maską znajdziemy te same jednostki napędowe, czyli dwa 4-cylindrowe silniki benzynowe o pojemności 1,8 i 2,4 l. Mniejszy oferuje 98 kW (133 KM) przy 6000 obr./min i 173 Nm przy 4400 obr./min, mocniejsza jednostka dysponuje mocą 118 kW (160 KM) przy 6000 obr./min i momentem obrotowym 221 Nm przy 4000 obr./min. Vibe z silnikiem 1,8 l ze zużyciem paliwa na poziomie 9 l w eksploatacji miejskiej jest jednym z najoszczędniejszych modeli koncernu GM oferowanych w USA.

Podobnie jak Matrix, także Vibe zaoferuje opcjonalny napęd na wszystkie koła, airbagi kurtynowe i boczne dla przedniego rzędu siedzeń, aktywne zagłówki czy system monitorowania ciśnienia w oponach. Topowa wersja Vibe GT zostanie wyposażona w 18-calowe koła ze stopów lekkich czy zmeinioną atrapę chłodnicy.