Nowe odmiany Porsche 718 to łakomy kąsek dla miłośników szybkiej jazdy. Cayman GTS i Boxster GTS są naprawdę szybkie. Sześciocylindrowy bokser o pojemności 4 litrów generuje 400 KM i kręci się od 7800 obr./min. Wersje GTS na osiągnięcie pierwszej "setki" potrzebują zaledwie 4,5 s, a prędkość maksymalna w obu przypadkach to blisko 300 km/h (dokładnie 293). Obie wersje w standardzie będą wyposażone w sportowe zawieszenia Porsche Active Suspension Management (PASM), zmniejszony o 20 mm prześwit i system Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału oraz sportowy wydech z aktywną regulacja natężenia głośności.

Wersje GTS mają być nie tylko szybkie, ale i oszczędne. Zastosowano tu adaptacyjne sterowanie pracą cylindrów, które przy niewielkich obciążeniach na zmianę wyłącza jeden z dwóch rzędów cylindrów. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym według danych producenta powinno być na poziomie niespełna 11 l/100 km.

Wersja GTS została wyposażona w 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów w kolorze czarnym z satynowym wykończeniem, oraz opony w rozmiarze 235/35 ZR 20 z przodu i 265/35 ZR 20 z tyłu. Wzmocniono także układ hamulcowy, który otrzymał nawiercane krzyżowo tarcze i czerwone zaciski. Jako opcja dostępny jest układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Sportowy charakter GTS mają podkreślać ciemne, kontrastujące detale. Ich lista obejmuje: listwę spojlera, wypełnienie wlotów powietrza przedniego zderzaka Sport Design, moduły przednich świateł przeciwmgłowych i tylnych lamp oraz dolną część przeprojektowanego tylnego zderzaka.

We wnętrzu króluje ciemna Alcantara (m.in. na kole kierownicy). W modelu 718 Cayman GTS 4.0 materiał ten pokrywa również słupki A i podsufitkę. Opcjonalny pakiet wnętrza GTS dodaje kolejny kolor: do wyboru są odcienie Carmine Red lub Chalk. Akcenty obejmują obrotomierz, pasy bezpieczeństwa, wszystkie ozdobne szwy oraz haftowane logo „GTS” na zagłówkach i napis „Porsche” na dywanikach. Niektóre elementy dekoracyjne oraz wykończenie konsoli środkowej wykonano z włókien węglowych.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 wyceniono na 407 tys. zł, a 718 Boxster GTS 4.0 – na 410 tys. zł. Oba modele trafią do salonów na koniec marca 2020 r.