Okazja jest podwójna – rocznica debiutu legendarnego modelu 959 oraz wyścig klasycznych samochodów Oldtimer Grand Prix 2015 na torze.
Na Nurburgringu sztutgarcka firma zorganizuje wystawę samochodów wyścigowych – wśród eksponatów będzie m.in. Porsche 959, które wygrało rajd Paryż-Dakar w 1986 roku.
Pojawią się także następcy modelu 959 oraz model 919 Hybrid, który w 2015 r. wygrał 24-godzinny wyścig LeMans.
Porsche 959 w momencie debiutu w 1985 r. było najszybszym samochodem świata. Silnik o mocy 450 KM (podwójnie doładowany) umożliwiał rozpędzenie superauta do prędkości 317 km/h.
Porsche 959 miało napęd na 4 koła, karoserię z aluminium i kevlaru oraz zawieszenie z regulacją wysokości.
Porsche 959 kosztrowało w 1985 r. 450 tys. DM – tyle, ile 10 limuzyn klasy wyższej. Zbudowano zaledwie 292 sztuki modelu 959.
Dziś Porsche 959 to bardzo cenny klasyk, rzadko pojawiający się w ofertach sprzedaży. Za egzemplarz w dobrym stanie trzeba zapłacić ok. miliona euro.