Porsche Cayenne w historię markiPorsche wpisze się złotymi literami. Cayenne pomógł borykającej się z problemami spółce, produkującej auta sportowe, stanąć na nogi. Dzięki temu mogła ponownie skupić się na kreowaniu image marki.
Porsche Cayenne było zaskoczeniem, jeszcze bardziej niespodziewany był jego sukces rynkowy. Niestety w ostatnich miesiącach popyt na luksusowego SUV-a zaczął, przede wszystkim na kluczowym rynku amerykańskim, spadać. Spadek sprzedaży na rynku amerykańskim, spowodowany został zwłaszcza wysokimi cenami benzyny, Porsche boleśnie to odczuło.
Coraz częściej zaczęły się pojawiać informacje o przygotowywanym faceliftingu. Wczoraj zmodyfikowany model oficjalnie się zaprezentował. Chociaż nazywany jest nową generacją, zmian nie jest aż tyle, by auto zasługiwało na takie określenie. Chodzi raczej o zmiany kosmetyczne.
Przód auta designerzy odmłodzili nowymi reflektorami. W porównaniu z poprzednią wersją nowe reflektory przednie są szersze i niższe, w dodatku lekko przymrużone, dzięki czemu wyglądają bardziej sportowo. Dynamiczniej wygląda również nowy przedni zderzak i masywna atrapa chłodnicy z parą skrzeli.
Nowa stylistyka tyłu dotknęła świateł zintegrowanych i zderzaka. Największe zmiany wykonano jednak pod maską. Silniki modeli Cayenne, Cayenne S i Cayenne Turbo oferują teraz więcej mocy przy niższym aż o 15 procent zużyciu paliwa. Podstawowy Cayenne napędzany jest silnikiem o pojemności zwiększonej do 3,6 l i mocy zwiększonej o 39 KM.
Moment obrotowy podstawowego silnika wzrósł z 310 do 385 Nm, a przyśpieszenie zajmuje autu 8,1 s zamiast dotychczasowych 9,1 s. Prędkość maksymalna wynosi 227 km/h. Również Cayenne S otrzymał większy i mocniejszy silnik. Ośmiocylindrowa jednostka ma teraz 4,8 l pojemności (wcześniej 4,5 l) i oferuje 385 KM mocy oraz 500 Nm momentu obrotowego.
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 6,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 252 km/h. Podwójne doładowanie w połączeniu z większą pojemnością zapewniło lepsze parametry także Cayenne Turbo. Samochód osiąga teraz 500 KM i 700 Nm. Setkę Cayenne Turbo osiąga w 5,1 s i może pojechać z prędkością 275 km/h.
Optymalny podział momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś zapewnia Porsche Traction Management (PTM). Porsche obiecuje bardziej bezpośredni układ kierowniczy, lepszy komfort jazdy oraz Porsche Stability Management (PSM) w wyposażeniu seryjnym wszystkich wersji. Ceny zaczynają na poziomie 43.300 euro, Cayenne Turbo kosztuje 108.617 euro włącznie z 19-procentowym podatkiem.
Źródło: Porsche