Chevrolet Corvette 5.7 Foto: Auto Świat
Chevrolet Corvette 5.7

W drugiej połowie lat 90. docierały do Polski używane egzemplarze z USA. Opisywaliśmy 4. generację modelu (na rynku od 1984 r.). 10-letnie Corvetty kosztowały 40-50 tys. zł, a więc tyle, ile np. 5-letnie BMW czy Mercedesy. Kupowali je amatorzy amerykańskiej motoryzacji, traktując Corvette jako drugie auto w rodzinie, przeznaczone do zabawy raczej letnią porą. Zaskakujące były "nie kosmiczne" koszty części zamiennych i do przyjęcia koszty eksploatacji (ale bez ubezpieczeń, które były bardzo wysokie). Corvette miała silnik 5.7 litra o mocy 243 KM, do "setki" rozpędzała się w 6,7 s. Zachwycaliśmy się autem, ale skrytykowaliśmy jego wnętrze.

Citroen Xsara Foto: Auto Świat
Citroen Xsara

Na dwa miesiące przed salonem samochodowym we Frankfurcie przedstawiliśmy Citroëna Xsarę. To była następczyni modelu ZX. Z poprzednika przejęła tylną skrętną oś, ale stylistycznie była zupełnie inna. Na początek, tuż po frankfurckiej premierze, w sprzedaży miała pojawić się wersja 5-drzwiowa. Atutem nowego modelu miały być: przestronny 408-litrowy bagażnik, komfort i bezpieczeństwo (4 poduszki powietrzne i napinacze pasów bezpieczeństwa oraz wzmocnienia w drzwiach). Xsara miała być oferowana z sześcioma rodzajami silników benzynowych i Diesla o mocach od 75 do 167 KM. Podkreślaliśmy, że mierząca 4,17 m długości Xsara ma przestronne wnętrze, jedno z największych w tej klasie aut. Zapowiadaliśmy także wersję 3-drzwiową oraz kombi, a także minivana. Citroën Xsara produkowany był do roku 2006. Zastąpił go model C4.