Francuski producent samochodów PSA Peugeot Citroën chce w ramach swego planu restrukturyzacji zmniejszyć koszty wstępne o 30%. Francuski dziennik Les Echos poinformował o tym dyrektor koncernu Christian Streiff. Grupa PSA chce zaoszczędzić około 600 milionów euro rocznie.

Oprócz cięcia kosztów francuski koncern samochodowy chciałby też ekspandować, dlatego do roku 2010 ma zamiar zaprezentować o 6 modeli więcej niż pierwotnie zaplanowano (razem 41 modeli, z czego 21 dla rynków europejskich). PSA w przeszłości zwolniło 4 800 pracowników i zamknęło fabrykę w brytyjskim Rytonie. Koncern nie zamierza zamykać kolejnych fabryk, chce się skoncentrować na zmniejszaniu wstępnych kosztów. Streiff w związku z tym narzeka na silne euro, które ułatwia sytuację konkurencyjnym koreańskim producentom samochodowym.

Koncern PSA chce pracować na zwiększaniu udziału na rynku europejskim. W 2002 roku udział koncernu w rynku europejskim wynosił 15,5 %. Natomiast w kwietniu tego roku udział zmalał do 13,3 %. Streiff powiedział też, że w wypadku PSA „american dream“ się raczej nie ziści.

Koncern chce się skupić głównie na niemieckim rynku. Duże plany ma też na rynku południowoamerykańskim i w Chinach. Momentalnie PSA analizuje sytuację na rynku tanich samochodów, luksusowych limuzyn i aut miejskich. Wyniki tej analizy będą dobrym punktem wyjścia dla planów PSA w tych segmentach.

Najwięcej wydatków w dziedzinie rozwoju i badań zaplanowano dla rozwoju tzw. czystych technologii.