"Hołek", pełen zapału, opowiadał o najbliższych startach, mówił też o pewnych trudnościach związanych ze startami w samochodach WRC w Polsce. Wierzył jednak, że uda się je pokonać

Tymczasem nie udało się...

Załoga Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja, w ramach przygotowań do startu w Rajdzie Polski, weźmie udział w 10.Rajdzie Agapit. Hołek wystartuje w klasie "Gość". Pojedzie jednak nie autem WRC, aleSubaru Imprezą w najnowszej specyfikacji N12 B. Start załogi Orlen Team wesprą tym razem nowi sponsorzy: AutoMapa oraz Warmia i Mazury.

Krzysztof Hołowczyc: Najpierw kilka słów wyjaśnienia, bo wielu kibiców oczekiwało naszego startu w tym rajdzie Corollą WRC, bowiem tak pierwotnie zostaliśmy zgłoszeni. Wszyscy spodziewali się nie lada emocji, włącznie ze mną – wszak wiadomo, że jazda WRC po szutrze do wielkie widowisko.” Niestety kilka dni temu zostaliśmy powiadomieni przez organizatorów Rajdu Polski, że samochody klasy A8, mimo wcześniejszych deklaracji nie będą klasyfikowane w generalce zawodów. W tej sytuacji nie ma sensu ściganie się WRC-em o przysłowiową pietruszkę.

Moi sponsorzy, za co im wielka chwała, zapewnili nam budżet umożliwiający start dawno nie oglądanym w Polsce samochodem klasy WRC, lecz nie ma żadnego sensu startować poza rajdem. Jesteśmy sportowcami i zawsze startujemy po to, żeby wygrać. Dlatego wspólnie ze sponsorami podjęliśmy decyzję o starcie samochodem grupy N zarówno w Rajdzie Polski, jak i rajdzie Agapit, który traktujemy wyłącznie, jako trening przed Polskim

Ściąganie na Agapit Corolli WRC w tej sytuacji byłoby niecelowe. Jednak pewna część naszej wstępnej zapowiedzi się spełni, bowiem po piątkowym prologu rajdu na stadionie OSiR, dzięki uprzejmości Jacka Ptaszka wykonam kilka pokazowych przejazdów jego Corollą WRC – tak, żeby zrobić trochę widowiska dla kibiców.

Na liście startowej Agapitu jest prawdziwa śmietanka polskich rajdów: Tomek Kuchar (lider RSMP),Paweł Dytko, Zbyszek Gabryś i wielu innych chłopaków z czołówki. Szykuje się więc niezła rywalizacja, choć wiadomo, że nadrzędnym celem są testy ustawień przed Rajdem Polski. Nam udało się w ostatniej chwili namówić na przyjazd do Polski belgijską firmę BMA, której właścicielem jest Bernard Munster, mój niegdysiejszy rywal z tras mistrzostw Europy. BMA wystawi dla nas Subaru Imprezę N12B zbudowaną w Prodrive. Liczymy, że samochód ten będzie na tyle konkurencyjny, że umożliwi nam walkę o zwycięstwo w obu rajdach.

Pojedziemy tradycyjnie w barwach paliwa Verva oraz olejów Platinum – produktów koncernu Orlen.Pojawią siętakże nowi sponsorzy Automapa i Warmia i Mazury. Mam nadzieję, że swoim startem sprawimy trochę radości kibicom, którzy już od roku nie oglądali nas na polskich trasach.