Po pierwszym etapie w czołówce jest bardzo ciasno. Bryan Bouffier i Xavier Panseri maja zaledwie 4,7 sek. przewagi nad Michałem Kościuszko i Maciejem Szczepaniakiem oraz 7,7 sek. nad Kajetanem Kajetanowiczem i Maciejem Wisławskim. Również i dalej uplasowani zawodnicy mająszansę na dobry wynik. Pierwszych 8 zawodników ma stratę poniżej 30 sek. do lidera.

Przypomnijmy że dziś zawodnicy mają do przejechania dziewięć odcinków specjalnych. OS 6,9,12 - Świdnica ma długość 7.05 km, OS 7,10,13 - Rościszów 18.35 km (odcinek został skrócony o 1,8 km) oraz 8,11,14 - Olszyniec 13.50 km.

Szósty odcinek specjalny

Michał Kościuszko został zwycięzcą pierwszego odcinka drugiego etapu. Na mecie okazało się że był szybszy od Kajetana Kajetanowicza o 0,5 sek. oraz od trzeciego Bryana Bouffiera o 0,8 sek.

Czwarty do mety dojechał Leszek Kuzaj któremu udało się awansować w klasyfikacji generalnej na piątą pozycję przed Grzegorza Grzyba

Siódmy odcinek specjalny

Tym razem francuz nie dał rywalom szans. Bouffier wyprzedził Michała Sołowowa o 6,8 sek. oraz o 10,8 sek. Kajetana Kajetanowicza.

Nieźle jadący do tej pory Michał Kościuszko niestety zbyt szeroko i zbyt szybko próbował pokonać jedną ze słynnych patelni Walimską i uderzył kołem w krawężnik. W efekcie z koła zaczęło schodzić powietrze co przyczyniło się do poniesienia dużej straty 49,9 sek. oraz spadek w klasyfikacji generalnej na ósmą pozycję. Strata aż 53,8 sek do lidera raju to już zapewne koniec marzeń o podium.

Na błędzie młodego krakowianina skorzystali Sołowow, Grzyb, Kuzaj, Czopik oraz Bębenek którzy awansowali o jedno oczko w klasyfikacji

Ósmy odcinek specjalny

Ostatni odcinek tej pętli wygrał ponownie Bryan Bouffier, który stale powiększa swoją przewagę w klasyfikacji generalnej.Na tym odcinku był szybszy od Grzegorza Grzyba oraz Leszka Kuzaja o 5,9 sek.

Kajetan Kajetanowicz nie zachwyca dziś swoją jazdą. 7,3 sek. straty na tym odcinku powiększyło stratę w klasyfikacji już do 26,5 sek.

Dziewiąty odcinek specjalny

Bryan Bouffier już na mecie. Udało mu sie poprawić czas przejazdu tego odcinka - w stosunku do pierwszej pętli - o jedną sekundę.

Jednak pierwsze miejsce należy do Michała Kościuszki który nie złożył broni i wciąż walczy o jak najlepszy wynik w rajdzie. Pokonał francuza o 0,4 sek. oraz Kajetana Kajetanowicza o 1,4 sek.

Dziewiąty odcinek specjalny

Pierwsze załogi dotarły już na metę. Ponownie załoga Bryan Bouffier i Xavier Panseri uzyskali najlepszy czas. Drugi na mecie był Michał Kościuszko ze stratą 2,2 sek. a trzeci Michał Sołowow se stratą 6,4 sek.

Kajetan Kajetanowicz stracił kolejne 10,3 sek. i oddalił sie w klasyfikacji generalnej od francuza na 37,8 sek. Ponadto jego przewaga nad Michałem Sołowowem zmalała o prawie 4 sek. i wynosi aktualnie zaledwie 1,7 sek.

Michał Kościuszko jest obecnie na 6 pozycji. Spora przewaga na tym odcinku nad Grzegorzem Grzybem oraz Leszkiem Kuzajem (ok 10 sek.) daje nadzieje na 4 pozycję. Warunkiem jest utrzymanie tępa oraz "czysta" jazda.

Jedenasty odcinek specjalny

Ostatni odcinek drugiej pętli znów dla Bryana Bouffiera! Jego przewaga w klasyfikacji (41,9 sek.) pozwala mu na spokojne kontrolowanie sytuacji. Drugi w klasyfikacji generalnej Kajetan Kajetanowicz był od niego wolniejszy o 4,1 sek.

Grzegorz Grzyb nie zaliczy tej próby do udanej. Uzyskał o 14,5 sek. wolniejszy czas od lidera oraz stracił pozycję na rzecz Leszka Kuzaja i Michała Kościuszki w klasyfikacji generalnej.

Michał Kościuszko dalej jedzie bardzo szybko. Co prawda był wolniejszy od francuza o 2 sek. ale udało mu się osiągnąć lepszy czas od Leszka Kuzaja (4,6 sek.) oraz Grzegorza Grzyba (12,5 sek.) co zapewniło mu awans na piątą pozycję w rajdzie.

Pecha miał Tomasz Czopik. W jego Mitsubishi awarii uległa skrzynia biegów przez co stracił 24,6 sek.

Bardzo zacięta walka toczy się o drugie miejsce. Michał Sołowow traci do Kajetana Kajetanowicza zaledwie 2 sek. Jak pokazały dotychczasowe przejazdy, Kajetanowicz jest nieznacznie szybszy na pierwszym i ostatnim odcinku pętli ale sporo traci na drugim (ok. 4 sek.). Gdyby scenariusz trzeciej pętli był podobny do drugiej to zwycięstwo odniósłby Michał.

Trzecia i ostatnia pętla rozpocznie się o godzinie 14.47

Powiedzieli przed ostatnią pętlą

Brian Bouffier: Jest bardzo fajnie. Dwa ostatnie odcinki specjalne były fantastyczne, z mnóstwem kibiców. Jest bardzo dobrze, świetne zakręty i mamy dużo frajdy z jazdy. Tak chcę przejechać ostatnie odcinki specjalne i osiągnąć metę.

Maciej Szczepaniak: Po przygodzie z pierwszej pętli spadliśmy na ósme miejsce, teraz udało nam się awansować na piąte i spróbujemy jeszcze podciągnąć się w klasyfikacji. Myślę, że jeśli nikt nie będzie miał żadnych przygód, to jesteśmy w stanie wyprzedzić Leszka, natomiast już Michał i Kajtek są zbyt szybcy. Miejsce na podium w czystej walce jest poza naszym zasięgiem.

Maciej Wisławski: Jedziemy nadal bardzo szybko. Kajetan jedzie tak, że ja twierdzę, że w zasadzie nie ma miejsc, gdzie można by takim samochodem o takich parametrach trakcyjnych pojechać jeszcze szybciej. Po prostu już szybciej nie można.

Kajetan Kajetanowicz: Na ostatniej pętli było dosyć emocjonująco. Kilka miejsc było za grubych, ale jesteśmy cały czas tutaj. Jedziemy szybko i postaramy się dalej tak jechać. Będziemy starali się uciekać Michałowi, choć jest tylko sekundę lub dwie za nami. Samochody S2000 na niektórych odcinkach są szybsze. Wydaje się, że robimy wszystko, co możemy, a jednak jesteśmy trochę wolniejsi.

Michał Sołowow: Jesteśmy dwie sekundy za Kajetanem. Od rana udało się nam odrobić jedenaście sekund do niego, a teraz zostały dwie. Natomiast Kajtek jedzie bardzo szybko, tak jak wszyscy. Jest bardzo wysokie tempo i wydaje mi się, że pogoda, znane większości kolegów odcinki i fakt, że poziom się generalnie podnosi, powoduje, że rywalizacja jest tak mocna.

Grzegorz Grzyb: Jest fajnie i dobrze nam się jedzie. Teraz na Zagórzu obróciło nas i straciliśmy 10-12 sekund. Szkoda, teraz szkoda każdej sekundy, bo teraz wszyscy jadą bardzo szybko, bardzo równo, ale cóż. Walczymy dalej, cieszymy się, że jest fajna pogoda, że są fajne trasy i jesteśmy zadowoleni. Czeka nas jeszcze trochę pracy nad samochodem, żeby to auto jechało tak szybko jak Peugeot. Jest parę rzeczy do poprawienia, ale także ja muszę się trochę poprawić i przełamać.

Tomasz Czopik: Na jednym odcinku przegięliśmy trochę i niebezpiecznie się kręciliśmy przy 160 na Rościszowie. Na ostatnim oesie straciliśmy czwarty bieg i tak będziemy jechać do mety, ponieważ zmiana skrzyni wymagałaby zbyt dużo czasu.

Dwunasty odcinek specjalny

Przy pięknej i słonecznej pogodzie rozpoczęła się ostatnia pętla tegorocznego Rajdu Elmot.

Na mecie pojawiły się pierwsze załogi. Bryan Bouffier tym razem minimalnie wolniej od Michała Kościuszki. Różnica między zawodnikami wyniosła 0,6 sek. Jeśli nie wydarzy się nic nieprzewidzianego to przewaga 42,4 sek. nad drugim Kajetanowiczem gwarantuje francuzowi zwycięstwo w rajdzie.

Podobnie jak podczas poprzednich dwóch przejazdów tego odcinka, Michał Sołowow pojechał wolniej niż Kajetan Kajetanowicz. Jednak różnica 0,8 sek. to bardzo mało i wszystko jest możliwe. Kluczowym odcinkiem będzie Rościszów na którym Sołowow jak dotąd notował lepsze czasy.

Leszek Kuzaj stracił do Michała Kościuszko 2,3 sek. W efekcie różnica w klasyfikacji generalnej stopniała do zaledwie 0,7 sek. Ponadto szybszy od Leszka był również Grzegorz Grzyb który w tym momencie traci do niego 2,8 sek.

Powodem słabej jazdy jest najprawdopodobniej defekt wspomagania kierownicy w jego Subaru Impreza.

Tomasz Czopik niestety nie zdążył do końca naprawić samochodu i odcinek pokonał na światłach awaryjnych. Stracił on 9,6 sek. ale zdołał obronić ósmą pozycję. Jego przewaga nad Sebastianem Fryczem wynosi zaledwie 3,4 sek.

OS 12 zostaje przerwany. Od załogi 48 zawodnikom przypisywany jest czas 4.47,7.

Trzynasty odcinek specjalny

Bryan Bouffier zwolnił tępo. Na tym odcinku był wolniejszy od Michała Kościuszki, Michała Sołowowa oraz Kajetana Kajetanowicza.

Michał Sołowow po raz trzeci wygrał z Kajtkiem, lecz tym razem lecz różnica czasowa wyniosła zaledwie 0,1 sek! W dalszym ciągu drugie miejsce podium jest sprawą otwartą i wszystko rozstrzygnie się na Olszyńcu.

Leszek Kuzaj nie zdołał jednak obronić się przed atakiem Kościuszki. Na tym odcinku był wolniejszy o 6,5 sek. i stracił czwarte miejsce. Ponadto czuje na swoich plecach gorący oddech Grzegorza Grzyba, który zostaje za nim o niecałe 0,7 sek.

Tomasz Czopik resztkami sił stara sie dojechać do mety. Awaria samochodu uniemożliwia szybka jazdę i strata kierowcy na tym odcinku wyniosła aż 34,1 sek. W klasyfikacji generalnej Tomek stracił ósme miejsce na rzecz Sebastiana Frycza.

Po załodze 31 organizatorzy przerwali odcinek zarządzając wolny przejazd!

Czternasty odcinek specjalny

Bryan Bouffier zostaje zwycięzcą ostatniego odcinka specjalnego oraz całego rajdu.

Kajetan Kajetanowicz zdołał obronić drugą pozycję w rajdzie przed atakami Michała Sołowowa.

Leszek Kuzaj pojechał na 100 procent swoich możliwości i zdołał obronić się przed atakiem Grzegorza Grzyba. Ostatecznie zajął piąte miejsce za Michałem Kościuszko.

Siódme miejsce zajął Sebastian Frycz, ósme - Michał Bębenek, dziewiąte - Tomasz czopik a dziesiąte - Paweł Dytko.

Wyniki Rajdu Elmot

MiejsceZałoga (Auto)Czas / strata1.Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 Super 2000)1:28.40,52.Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (Mitsubishi Lancer Evo IX)strata: 42,53.Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 Super 2000)47,24.Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Peugeot 207 Super 2000)1.04,65.Leszek Kuzaj i Robert Hundla (Subaru Impreza)1.13,96.Grzegorz Grzyb i Przemysław Mazur (Fiat Grande Punto Super 2000)1.15,97.Sebastian Frycz i Jacek Rathe (Subaru Impreza)2.50,98.Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo IX)2.53,09.Tomasz Czopik i Łukasz Wroński (Mitsubishi Lancer Evo IX)3.10,510.Paweł Dytko i Tomasz Dytko (Mitsubishi Lancer Evo IX)3.33,911.Mariusz Małyszczycki i Jarosław Baran (Peugeot 207 S2000)4.08,812.Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Subaru Impreza)4.15,313.Mariusz Stec i Zbigniew Gruszka (Mitsubishi Evo IX)4.26,514.Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (Subaru Impreza)4.35,515.Piotr Maciejewski i Piotr Kowalski (Suzuki Swift S1600)8.55,816.Ariel Piotrowski i Anna Wódkiewicz (Citroen C2 R2)10.00,817.Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot (Citroen C2)10.06,318.Andi Mancin i Jakub Gerber (Mitsubishi Evo IX)10.12,919.Marcin Pasecki i Ryszard Ciupka (Citroen C2)10.30,220.Zbigniew Maliński i Piotr Kapuścik (Mitsubishi Lancer Evo IX)11.17,721.Szymon Ruta i Dariusz Burkat (Subaru Impreza)11.40,522.Piotr Krotoszyński i Beata Balcerak (Citroen C2)11.47,223.Marcin Majcher i Daniel Leśniak (Honda Civic Type R)11.50,424.Bartłomiej Boruta i Sławomir Grabarkiewicz (Renault Clio)12.06,925.Grzegorz Bonder i Daria Dziwisz (Honda Civic Rype-R)13.30,826.Robert Kujawski i Rafał Rzemień Renault Clio Sport15.52,827.Kacper Puszkiel i Alicja Konury (BMW 318 IS)16.43,128.Bartłomiej Grzybek i Michał Ranik (Mitsubishi Lancer Evo)18.22,729.Dariusz Kuc i Jan Ślusarczyk (Honda Civic )20.58,830.Radosław Naradowski i Mirosław Wronka (Citroen C2)22.33,031.Krzysztof Możyszek i Marek Kotwica (Audi S2)22.54,332.Robert Wiśniewski i Bartosz Herban (Opel Kadet GSI)28.27,933.Mariusz Woźniczko i Zbigniew Toka (Opel Kadett)39.08,434.Wojciech Koczeski i Błażej Matusiak (Subaru Legacy)44.06,0ZE WZGLĘDU NA KONIECZNOŚĆ PRZEBADANIA PALIWA W SAMOCHODZIE KUZYNÓW DYTKO, KLASYFIKACJE RSMP BĘDĄ OGŁOSZONE Z OPÓŹNIENIEM. JAK TYLKO ZOSTANĄ OPUBLIKOWANE - OGŁOSIMY JE NA NASZYCH ŁAMACH.

....................................................................................................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!