W dwunastej rundzie sezonu, która odbędzie się w Hiszpanii, zespółSport wystawi dwa C4 WRC z załogami Sébastien Loeb i Daniel Elena i Dani Sordo i Marc Martí.

43 edycja Rajdu Katalonii rozegrana zostanie o siedem miesięcy później niż w roku 2006, ale będziebardzo podobna do poprzedniej. Rolę gospodarza pełni kurort nadmorski Salou położony na Costa Dorada, a park serwisowy rozlokuje się w parku rozrywki Port Aventura. Odcinki specjalne są w większości takie same jak w zeszłym roku: wytyczone w sierras, w górskim terenie wokół miasta Réus i jak zawsze przyciągają liczną i żywiołową publiczność.

Obie załogi Citroëna z entuzjazmem czekają na start w Katalonii – ich zdaniem pierwszą prawdziwą rundę asfaltową w tym sezonie.

- Mimo że w tym roku pogoda obeszła się z Monte Carlo dość łagodnie, ale i tak jest to specyficzny rajd, utrudniany przez zimowe warunki – wyjaśnia Sébastien Loeb. Z kolei na niektórych odcinkach w Niemczech,uzupełnia Dani Sordo, asfaltu trzeba było dosłownie szukać” - „Hiszpania to pierwszy w pełni asfaltowy rajd w tym roku.

To jednak wcale nie oznacza, że rajd będzie łatwy. Jak mówi Xavier Mestelan-Pinon, Dyrektor Techniczny Citroën Sport:

- Będzie to w pełnym znaczeniu tego słowa runda asfaltowa, z gładką nawierzchnią i dużymi obciążeniami w zakrętach. Charakterystyczne są tu głębokie cięcia, a w efekcie zanieczyszczenie dróg ziemią narzuconą kołami samochodów podczas kolejnych przejazdów. Liczę na to, że dzięki doświadczeniu zespołu Citroën Sport i wielkiej praktyce naszych załóg, doskonale radzących sobie na tego typu nawierzchniach, znajdziemy optymalne rozwiązania techniczne, by pokonać te przeszkody.”

- Musimy jechać szybko od samego startu – mówi Sébastien Loeb. Tu tempo wszystkich jest szybkie i trudno jest uzyskać przewagę. Ważne więc, aby od razu dobrze czuć samochód. Nasz Citroën C4 WRC okazał się w styczniu bardzo skuteczny na trasach regionu Ardèche, a później, w sierpniu, także pod Trewirem. Mamy nadzieję, że na hiszpańskich trasach potwierdzimy swoją dobrą formę.

Dla Hiszpana, Daniego Sordo, Rajd Katalonii ma oczywiście szczególne znaczenie:

- Występ we własnym kraju, przed swoją publicznością, rodziną i przyjaciółmi, to zawsze przyjemne przeżycie. Jednak stawia mnie to równocześnie pod presją, by nie rozczarować kibiców. Wiem, jaką stawkę ma ten rajd dla Citroëna i dla Sébastiena. Moim celem będzie pomagać mu, a pomóc mu mogę osiągając jak najlepsze wyniki i to przed jego najważniejszym rywalem.

- Od dwóch lat jesteśmy w Hiszpanii niepokonani, a nasz nowy Citroën C4 WRC zaliczył już w tym sezonie dwa zwycięstwa na nawierzchniach asfaltowych – wyjaśnia Guy Fréquelin. To jednak tylko dane statystyczne, które być może stawiają nas na pozycji faworytów, ale nie uwzględniają innych ważnych czynników, takich jak pogoda i tempo jazdy naszych konkurentów. Dlatego podchodzimy do tego rajdu z dużą ostrożnością. Owszem, kilka argumentów przemawia na korzyść Citroën Sport, na przykład nasze samochody, równie konkurencyjne na testach, jak i w poprzednich rundach sezonu, a także szybkość naszych załóg w rajdach asfaltowych. Znamy nasze atuty, jesteśmy pełni motywacji i gotowi do walki. To jednak nie wyklucza, że jednocześnie mamy świadomość tego, przed jak trudnym zadaniem stoimy i tego, że zapowiada się bardzo zacięta rywalizacja.

Ciekawostki

* Citroën ma na swoim koncie trzy zwycięstwa w Hiszpanii: w latach 2006 i 2005 (Sébastien Loeb i Daniel Elena w modelu Xsara WRC oraz w 1999 r. (Philippe Bugalski i Jean-Paul Chiaroniw modelu Xsara Kit-Car).

* Sébastien Loeb i Daniel Elena wezmą udział w Rajdzie Katalonii po raz ósmy. Uczestniczyli w nim w latach 2006 i 2005 (Xsara - 1 miejsce), 2004 (Xsara - nie ukończ.), 2003 (Xsara - 2 m.), 2002 (Xsara - nie ukończ.), 2001 (Saxo - 1 m. w kategorii S1600) i 1999, debiutując w Rajdowych Mistrzostwach Świata (Saxo - nie ukończ.).

* Dani Sordo ma już za sobą cztery występy w tym rajdzie: w r. 2006 (Marc Martí -2 miejsce w modelu Xsara WRC), 2005 (Marc Martí - 12 m. w klasyfikacji gen. i 1 m. w kategorii Junior w modelu C2 S1600), 2004 (Carlos del Barrio - 20 m.w modelu C2 S1600) i 2003 (Juan Antonio Castillo - 18 m. w Mitsubishi Lancerze).

* Najbardziej doświadczonym na hiszpańskich trasach członkiem zespołu jest Marc Martí, 15-krotny uczestnik Rajdu Katalonii. Po raz pierwszy wystartował w nim w 1992 r. (Oriol Gómez - 21 m.w Peugeot 309).

* Do rajdu zgłoszone zostały dwa prywatne Citroëny Xsara WRC reprezentujące zespół OMV Kronos Citroën World Rally Team. Pojadą nimi załogi Manfred Stohl i Ilka Minor oraz François Duval i Patrick Pivato.

Foto: Rallyworld©Willy Weyens