W poprzednich rundach sprawa czołowych lokat rozstrzygała się praktycznie do końca drugiego etapu - ostatni dzień zmagań był już tylko formalnością, co bardzo smuciło zresztą kibiców - na trasie działo się bowiem niewiele.
Tym razem jest zupełnie inaczej. Pięć ostatnich odcinków specjalnych może zdecydowanie zmienić klasyfikację.
W najlepszej sytuacji są oczywiście Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC). Prowadzą w rajdzie i mają spory zapas nad konkurentami.
Co prawda Francuzi będą dziś "czyścili" trasę, ale rywalom może zabraknąć sekund, aby ich dogonić. Zresztą Sébastien podczas ostatniego odcinka wczorajszego etapu udowodnił, że posiada jeszcze spore rezerwy i w każdej chwili może przyspieszyć...
Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC) oraz Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC) będą zapewne ostro gonić liderów. Wczoraj załogi w Fordach odrobiły bardzo wiele, a Jari - Matti wygrał wszystkie odcinki ze spora przewagą. Gdyby nie przebita opona i strata na pierwszym etapie - byłby niewątpliwie liderem!
Na słowa pochwały zasługują też Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (Ford Focus RS WRC), którzy "na własnym" terenie jadą znakomicie. Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC) mają obecnie niewielkie szanse na ich przegonienie...
Trwa też walka o siódme miejsce. Dziesiątą i czternastą załogę dzieli też niewiele sekund, a lokata w "10" to zawsze jest coś...
Zobaczymy, jak będzie przebiegała rywalizacja, ale niewątpliwie będzie ona bardzo zacięta!
Dla nas miłą informacja jest, że Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak są liderami klasy JWRC.
- Plan na dzisiaj zakładał atak od samego rana - mówil na mecie etapu Michał. Na pierwszym odcinku „Punta Pianedda” pojechaliśmy bardzo szybko, jednak nie ustrzegliśmy się drobnego błędu. Przestrzeliliśmy skrzyżowanie, co kosztowało nas kilka sekund. Pozostałe dwie próby tej pętli pokonaliśmy już bez przygód, obie wygrywając, w rezultacie czego wyszliśmy na prowadzenie w klasyfikacji JWRC.Pierwsza pętla pokazała, że nikt tutaj nie będzie odpuszczał i do samego końca czeka nas jazda na limicie. Pomimo, że po jedenastym odcinku straciliśmy prowadzenie, to wygraną na kolejnym odzyskaliśmy je ponownie i jutro wyruszymy na trasę jako pierwsza załoga w stawce JWRC. Samochód spisywał się doskonale. Nie mieliśmy najmniejszych problemów technicznych, pomimo że nie oszczędzaliśmy go na bardzo trudnej trasie.Walka którą toczymy z Martinem Prokopem dostarcza sporych emocji nie tylko nam. Wiemy, że nasz pojedynek wzbudza ogromne zainteresowanie i możemy obiecać, że jutro zrobimy wszystko, aby znaleźć się na najwyższym stopniu podium.
Przed Polakami jeszcze pięć prób i ciężka rywalizacja o utrzymanie pozycji...
Trzeciego dnia załogi mają do przejechania 258,65 kilometra, w tym pięć odcinków specjalnych (3 różne) o długości 78,57 km.
Z Parku Serwisowego pierwsza załoga wyjechała o godzinie 7.15. Mają do przejechania: OS13: Monte Olia 1 (19,28 km); OS14: Sorilis 1 (18,66 km); OS15: Monte Olia 2; OS16: Sorilis 2; OS17: Lisia Ruja (2,69 km). Podium przewidziane jest od godz. 14:30.
Zaczynamy naszą relację.
Trzynasty odcinek specjalny (Monte Olia 1 - 19,28 km)
Od rana bardzo ostry atak Mikko Hirvonena!
Fina wygrał próbę zdecydowanie, wyprzedzając zarówno Jari - Mattiego Latvale (o ponad pięć sekund), jak i Sébastiena Loeba (o ponad dziesięć sekund).
Przewaga lidera zmalała do 19,1 sekundy i zaczynają się wielkie emocje!
Najszybciej na odcinku pojechali ci, którzy liczą się w stawce - stąd klasyfikacja (poza zamianą Mikko z Jari - Matti) nie drgnęła. Trzynastka tym razem dla nikogo nie okazała sie ferealne...
W "dziesiątce" pojawił się Toni Gardemeister, który korzysta z systemu Superally.
Świetnie spisali sięMichał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Suzuki Swift S1600). Polacy nadrobili 5,4 sekundy i obecnie wyprzedzają w JWRC Martina Prokopa i JanaTománka (Citroën C2 S1600) o 5,9 sekundy.
Oby tylko nasi reprezentanci potrafili wytrzymać presję psychiczną...
Wyniki pierwszego OS-u trzeciego etapu: Mikko Hirvonen, Jari - Matti Latvala (strata 5,1 sek.), Sébastien Loeb (10,3 sek.), Giggi Galli (18,3 sek.), Dani Sordo (19,8 sek.), Petter Solberg (25,1 sek.), Per - Gunnar Andersson (35,6 sek.), Mads Østberg (38,4 sek.), Henning Solberg (39,8 sek.), Toni Gardemeister (43,1 sek.).
Klasyfikacja po trzynastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC); 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC - strata 19,1 sek.); 3. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC - 24,2 sek.); 4. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (Ford Focus RS WRC - 1.25,7 min.); 5. Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC - 1.40,8 min.); 6. Chris Atkinson i Stephane Prevot (Subaru Impreza WRC - 3.27,5 min.); 7. Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC - 4.58,5 min.); 8. Urmo Aava i Kuldar Sikk (Citroën C4 WRC - 5.12,0 min.); 9. Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (Suzuki SX4 WRC - 6.11,2 min.); 10. Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC - 7.44,0 min.); 11. Matthew Wilson i Michael Orr (Ford Focus RS WRC - 8.32,8 min.); 12. Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (Subaru Impreza WRC - 8.39,7 min.); 13. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (Ford Focus RS WRC - 8.59,3 min.); 14. Conrad Rautenbach i David Senior (Citroën C4 WRC - 9.08,4 min); 15. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Suzuki Swift S1600 - 19.51,0 min.).
Czternasty odcinek specjalny (Sorilis 1 - 18,66 km)
Sébastien Loeb i Daniel Elena pokazali, kto nadal rządzi w rajdach! Wygrali próbę w bardzo ważnym momencie, nie pozostawiając konkurentom złudzeń... Francuz prezyznał jednak, że musi jechać na maksimum możliwości.
Mikko Hirvonen, co było do przewidzenia, okazał się znów szybszy od Jari - Mattiego Latvali.
Jak sie okazuje - o wynikach rajdu zadecydował prawdopodobnie... kamień. Po najechaniu na niego przez Mikko - Fin zwolnił, bowiem bał się ryzykować...
Dani Sordo po raz pierwszy od dłuższego czasu pokonał Giggi Gallego.
Trwa pojedynek o siódme miejsce - Urmo Aava wcale jeszcze nie zrezygnował z wyprzedzenia Henninga Solberga.
Petter Solberg przyjechał na metę ze stratą 1.40 minuty, ale jak komentował: "wszystko jest perfekcyjnie"...
Petter spadł w klasyfikacji. Jedenaste miejsce zachował Matthew Wilson, który został wyprzedzony przez agresywnie jadącego przez cały czas Madsa Østberga.
W JWRC kontratak wiceliderów. Martin Prokop i Jan Tománek odrobili do Michała Kościuszki i Macieja Szczepaniaka 4,5 sekundy.
Polacy pozostali jednak liderami, ale ich przewaga zmalała do 1,4 sekundy!
Rywalizacja trwa!
Wyniki próby: Sébastien Loeb, Mikko Hirvonen (3,9 sek.), Jari - Matti Latvala (4,3 sek.), Dani Sordo (9,3 sek.), Giggi Galli (11,2 sek.), Urmo Aava (26,6 sek.), Henning Solberg (28,3 sek.), Mads Østberg (33,4 sek.), Chris Atkinson (37,2 sek.), Per - Gunnar Andersson (37,7 sek.).
Klasyfikacja po czternastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (23,0 sek.); 3. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (28,5 sek.); 4. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (1.36,9 min.); 5. Daniel Sordo i Marc Marti (1.50,1 min.); 6. Chris Atkinson i Stephane Prevot (4.04,7 min.); 7. Henning Solberg i Cato Menkerud (5.26,8 min.); 8. Urmo Aava i Kuldar Sikk (5.38,6 min.); 9. Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (6.48,9 min.); 10. Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (9.13,1 min.); 11. Matthew Wilson i Michael Orr (9.22,7 min.); 12. Petter Solberg i Philip Mills (9.27,5 min.); 13. Conrad Rautenbach i David Senior (9.34,8 min); 14. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (9.42,1 min.); 15. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (21.34,0 min.).
Obecnie załogi udają sie do Parku Serwisowego.
Piętnasty odcinek specjalny (Monte Olia 2 - 19,28 km)
Tym razem najszybszy był Jari - Matti Latvala.
Sébastien Loeb musiał pojechać szybko i to uczynił...
Mikoo Hirvonen, znający międzyczasy swoich rywali, odrobił do Francuza zbyt mało, aby marzyć o zwycięstwie...
Tuż za nim jest jego kolega z zapolu, Jari - Matti Latvala. Będzie walka?
Henning Solberg tym razem przed Urmo Aavą.
Niezbyt daleko dojechał dziś Toni Gardemeister - jego Suzuki SX4 WRC zostało na strefie serwisowej...
W czołówce nie nastąpiły zmiany.
Sześć sekund nadrobili Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak. Martin Prokop i Jan Tománek jednak na pewno nie zrezygnują - na poprzednim przejeździe Sorilis byli przecież szybsi od Polaków...
Junior zbiera jednak pochwały za swoją świetną jazdę. Tata Jan pozostał tym razem w domu...
Wyniki próby: Jari - Matti Latvala, Mikko Hirvonen (2,7 sek.), Giggi Galli (9,3 sek.), Sébastien Loeb (9,5 sek.), Dani Sordo (16,4 sek.), Petter Solberg (17,5 sek.), Henning Solberg (28,1 sek.), Mads Østberg (28,3 sek.), Urmo Aava (28,8 sek.), Matthew Wilson (35,1 sek.).
Klasyfikacja po piętnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (16,2 sek.); 3. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (19,0 sek.); 4. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (1.36,7 min.); 5. Daniel Sordo i Marc Marti (1.57,01 min.); 6. Chris Atkinson i Stephane Prevot (4.40,3 min.); 7. Henning Solberg i Cato Menkerud (5.45,4 min.); 8. Urmo Aava i Kuldar Sikk (5.57,8 min.); 9. Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (7.17,2 min.); 10. Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (9.31,9 min.); 11. Petter Solberg i Philip Mills (9.35,55 min.); 12. Matthew Wilson i Michael Orr (9.48,3 min.); 13. Conrad Rautenbach i David Senior (9.58,1 min); 14. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (10.19,4 min.); 15. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (23.00,6 min.).
Szesnasty odcinek specjalny (Sorilis 2 - 18,66 km)
Sébastien Loeb bardzo szczęśliwy na mecie przedostatniego odcinka rajdu!
Jari - Matti Latvala miał przygodę i dojechał do mety o 0,8 sekundy za Francuzem.
Mikko Hirvonen wygrał odcinek, ale jego przewaga nad Loebem była nikła - wyniosła zaledwie 3,3 sekundy.
Przed załogami jeszcze krótki Superoes i tylko pech może pozbawić Sébastiena Loeba i Daniela Elenę końcowego sukcesu!
Giggi Galli ponownie bardzo spokojnie, kontrolując sytuację. Dani Sordo odrobił do niego 3,5 sekundy, ale to nie ma znaczenia dla układu klasyfikacji.
Henning Solberg wygrał z Urmo Aava i jest pewny obrony siódmej pozycji.
Petter Solberg jednak wrócił do "dziesiątki", choć Mads Østberg jedzie rzeczywiście dobrze...
Trwa jeszcze bój o dwunaste miejsce. Wskoczyli na nie Conrad Rautenbach i David Senior. AleMatthew Wilson i Michael Orr traca do rywali... 0,2 sekundy!
Pozostali kierowcy pojechali dość zachowawczo - losy zawodów wydają się być rozstrzygnięte...
Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak na mecie odcinka.
Nie ma natomiast na razie w wynikach ich najgroźniejszych rywali. Martin Prokop i Jan Tománek urwali koło siedem kilometrów od startu i zostali na odcinku.
Zanosi się więc na największy sukces w karierze "Juniora"!
Wyniki przedostatniego OS-u rajdu: Mikko Hirvonen, Sébastien Loeb (3,3 sek.), Jari - Matti latvala (4,1 sek.), Dani Sordo (7,6 sek.), Giggi Galli (11,3 sek.), Petter Solberg (11,4 sek.), Henning Solberg (16,9 sek.), Mads Østberg (18,8 sek.), Urmo Aava (22,8 sek.), Per - Gunnar Andersson (27,1 sek.).
Klasyfikacja po szesnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (12,9 sek.); 3. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (19,8 sek.); 4. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (1.44,7 min.); 5. Daniel Sordo i Marc Marti (2.01,3 min.); 6. Chris Atkinson i Stephane Prevot (5.04,1 min.); 7. Henning Solberg i Cato Menkerud (5.59,0 min.); 8. Urmo Aava i Kuldar Sikk (6.17,3 min.); 9. Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (7.46,9 min.); 10. Petter Solberg i Philip Mills (9.43,6 min.); 11. Mads Østberg i Ole Kristian Unnerud (9.47,4 min.); 12. Conrad Rautenbach i David Senior (10.14,1 min); 13. Matthew Wilson i Michael Orr (10.14,3 min.); 14. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (10.56,8 min.); 15. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (24.31,2 min.).
Siedemnasty odcinek specjalny (Lisia Ruja - 2,69 km)
Start odcinka został opóźniony o cztery minuty.
Sébastien Loeb i Daniel Elena na mecie - wygrali rajd!
-To był bardzo trudny rajd - powiedział Mistrz Świata. Musiałem być przez cały czas w pełni skoncentrowany. Chwilami jechałem na sto procenty swoich możliwości. Bardzo się cieszę z sukcesu!
Jest to czterdzieste zwycięstwo Francuza w Mistrzostwach Świata i czwarte w tym roku.
Liderem klasyfikacji Mistrzostw Świata pozostał Mikko Hirvonen, który ostatecznie zajął drugie miejsce w zawodach.
- Jestem szczęśliwy z wyniku., Dogonienie Sébastiena nie było możliwe, ciesze sie natomiast, że pokonałem Jari - Mattiego. On jechał znakomicie, należą mu sie gratulacje. Nasz wynik jest tym cenniejszy, że nie straciliśmy dystansu do Citroëna.
Szczęśliwy był także Jari - Matti Latvala, który na ostatniej próbie wyprzedził zarówno Sébastiena jak i Mikko.
- Po błędzie podczas pierwszego etapu, stracie poniesionej na skutek przecięcia opony, reszta zawodów była dla mnie perfekcyjna. Jestem zadowolony zarówno z wyniku, jak i faktu, że znalazłem się w piątce najlepszych w klasyfikacji Mistrzostw Świata.
Dobrą formę potwierdził Giggi Galli, szybszy na OS-ie od obu zawodników Citroëna.
Niezbyt zadowolony z występu był drugi po pierwszym etapie, a piąty na mecie, Dani Sordo, który odgraża się, że w Grecji pojedzie zdecydowanie szybciej.
Po przejechaniu odcinka przez jedenaście samochodów - rozpoczęła sie uroczystość podium i dekoracja najlepszych załóg w rajdzie.
Po jej zakończeniu ściganie zostanie wznowione.
Martin Prokop zdementował wiadomość o urwaniu koła - według niego powodem wycofania się z rajdu był problem techniczny.
- Silnik nagle zgasł i mieliśmy problem, żeby go z powrotem uruchomić. Spadło ciśnienie paliwa. Staraliśmy się to naprawić. Doszło do małego pożaru i straciliśmy szansę. Stało się... - powiedział Czech.
Odcinek został wznowiony.
Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak zameldowali sie na mecie. Polacy odnieśli wielki sukces wygrywając klasę JWRC. I to w zdecydowany sposób!
Tuż za naszą załogą zostali sklasyfikowani Khalid Al Qassimi i Michael Orr, korzystający z trzeciego fabrycznego Forda Focusa RS WRC (korzystali z systemu Superally).
Nieoficjalna klasyfikacja rajdu
Nieoficjalne wyniki w klasie JWRC
MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Suzuki Swift S1600)4:21.52,9 godz.2.Alessandro Bettega i Simone Scattplin (Renault Clio 2.0 16V)4.24,0 min.3.Aaron Burkart i Michael Kölbach (Citroën C2 S1600)10.21,7 min..4. Shaun Gallagher iMichael Morissey (Citroën C2 R2)10.48,0 min.5.Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroën C2 S1600)15.46,9 min.6. Stefano Albertini i Piercarlo Capolongo (Renault Clio R3)16.08,8 min.7.Patrik Sandell i Emil Axelsson (Renault Clio S1600)25.36,3 min.8.Hans Weijs Jr, i HansVan Goor (Citroën C2 R2 Max)26.14,8 min.9.Jaan Mölder i Frederic Miclotte(Suzuki Swift S1600)26.43,1 min.10. Martin Prokop i Jan Tomanek (Citroën C2 S1600)29.02,2 min.
Fot. Rallyworld©Willy Weyens; www.kosciuszko.com.pl
.......................................................................................................................................................
UWAGA
prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!