Asfaltowa impreza odbędzie się w najbliższy weekend na asfaltowych odcinkach w rejonie Toskanii. Dla załogi IM Racing Team będzie to debiut za kierownicą N-grupowego Mitsubishi Lancera Evo IX, którego budowa zakończyła się kilka dni temu w Bielsku-Białej.
W celu jak najlepszego przygotowania się do startu we włoskiej imprezie będącej pierwszą rundą cyklu International Rally Cup, Andrzej skorzystał z rad znanego fińskiego kierowcy Jani Paasonena, który pomagał mu w odpowiednim ustawieniu zawieszenia rajdówki. Testy samochodu odbyły się wczoraj wieczorem w okolicach Bielska-Białej i Szczyrku. Andrzej i Jani przejechali Lancerem Evo IX około 80 kilometrów.
- Przede wszystkim testowaliśmy zupełnie nowe dla mnie zawieszenie włoskiej firmy Extremetech - powiedział Andrzej Mancin. Jani pomagał mi w ustawieniu samochodu. Niestety nie udało nam się zrealizować całego planu. Wszystko przez śnieg, który wczoraj padał w na Salmopolu, gdzie jeździliśmy rajdówką. To był mój pierwszy kontakt z Mitsubishi Lancerem Evo IX. Dosłownie kilka godzin wcześniej odwiedził nas Węgier Istvan Tarlos, który do samochodu wgrał elektronikę australijskiego Moteca. Śmiało mogę stwierdzić, że „dziewiątka” jest dużo mocniejsza od Lancera Evo VII, którym wcześniej jeździłem.
Andrzeja Mancina czeka bardzo pracowity okres. Wraz z Ryszardem Ciupką już jutro wyrusza on do Włoch. Pierwszy z ośmiu odcinków specjalnych Rajdu Degli Abeti rozpocznie się w sobotnie popołudnie 24 marca. Trasa zawodów jest bardzo kompaktowa i liczy zaledwie 317,51kilometra z czego 126,57kilometra to próby sportowe.
International Rally Cup to jedyny serial we Włoszech, gdzie startować mogą samochody WRC. Na liście zgłoszeń Raju Degli Abeti znajdują się cztery World Rally Car’y: dwa Fordy Focusy, Peugeot 206 oraz Toyota Corolla. W klasie N4, w której punktować będzie Andrzej i Ryszard zgłoszonych jest trzynaście samochodów.
Po zakończeniu imprezy załoga IM Racing Team nie wraca do Polski. Andrzej i Ryszard wystartują bowiem w szutrowym Rajdzie San Marino – drugiej rundzie mistrzostw Włoch, który zostanie rozegrany 1 kwietnia. W obu imprezach Polacy będą korzystać z wiedzy włoskich inżynierów z firmy Extremetech, którzy maja im pomóc w odpowiednim ustawieniu zawieszenia Mitsubishi Lancera Evo IX.