Tegoroczna sprzedaż aut z napędem na obie osie w badanym okresie stanowiła blisko 9% całego rynku samochodów osobowych. Łącznie od stycznia do października z salonów w Polsce wyjechało 21 132 pojazdy 4x4.

Największa liczba sprzedanych samochodów jak do tej pory w kraju, przełożyła się także na wysoki wynik Toyoty w dystrybucji aut 4x4. Japoński producent wciągu 10 miesięcy sprzedał 3 245 aut, o 45% więcej niż w ubiegłym roku. Nieco mniej (33 sztuki) sprzedało Suzuki - 3  212. Jak twierdzi Samar 90-procentowy wzrost sprzedaży aut z napędem na cztery koła tej marki to głównie zasługa popularnego w Polsce modelu SX4. Bardzo wysoko utrzymuje się nadal sprzedaż Grand Vitary. Powody do zadowolenia także w Hondzie. Ten japoński producent zanotował ponad trzykrotny wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem 2006 (dokładnie +256,7%) dostarczając do klientów 1 755 samochodów 4x4.

Czwarta lokata należy do Fiata - 1 527 sztuk, +125%. Na kolejnych trzech pozycjach, z małą różnicą w sprzedaży plasują się w kolejności: Audi (1 373 sztuki, +70%), Nissan (1 303 sztuki, +69%) i Subaru (1 286 sztuk, +27%). Ponad 1 000 sprzedanych sztuk zanotowało także ósme w rankingu Mitsubishi (1 057 sztuk, +147%). Czołową 10-tkę zamykają dwie luksusowe marki niemieckie - BMW (804 sztuki, +112%) oraz Mercedes (708 sztuk, +82%).

Wśród najpopularniejszych modeli 4x4 w czołówce także wymowna grupa aut japońskich. Najczęściej kupowana Toyota RAV4 trafiła do 2 785 (więcej o 50%) klientów, drugie Suzuki Grand Vitara do 1 817 (+46%). Na Hondę CR-V zdecydowało się 1 577 osób (+283%). Zauważalnie wzrosło zainteresowanie Mitsubishi Outlanderem (823 sztuki; +258%) i Fiata Pandy 4x4 (791 sztuk; +678%).

Napęd na cztery koła jest najczęściej wykorzystywany w modelach SUV, gdzie zamawiany jest w blisko 99,7% nowych aut. Napęd 4x4 posiada także co piąte auto z nadwoziem coupe (21%). Warto podkreślić, że w ubiegłym roku tylko 13% klientów zamawiało takie coupe, co pokazuje pewną tendencję na rynku - czytamy w raporcie Samaru. Na trzecim miejscu znajdują się modele z grupy vanów i kombivanów (razem 5,4%), a następnie sedany i kabriolety, gdzie wersje z takim napędem stanowią po 4,5% sprzedaży całkowitej.