Głównymi nowościami zmodernizowanego Renault Duster jest zmieniona przednia część nadwozia i bogatsze wyposażenie. Już podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Paryżu (wrzesień 2012) Dacia po raz pierwszy zaprezentowała Dustera po liftingu i można było spodziewać się też modyfikacji tego modelu sprzedawanego pod marką Renault.
Renault Duster doczekał się podobnych zmian jak Dacia. Zmieniły się przednie reflektory i zamontowano nowa atrapę wlotu powietrza chłodnicy z dużym logo. Nowe są tylne światła zespolone oraz design 16-calowych obręczy kół z metali lekkich.
We wnętrzu zamontowano nową deskę rozdzielczą, która tym razem jest identyczna jak w wersji rumuńskiej. Zmodyfikowano siedzenia, a sterowanie szybami bocznymi przesunięto do drzwi.
W ofercie znalazło się bogatsze niż dotychczas wyposażenie. Do dyspozycji jest tempomat, tylne sensory parkowania oraz system multimedialny Renault Media Nav z 7-calowym wyświetlaczem.
Renault Duster ma skromniejszą ofertę jednostek napędowych do wyboru. Jest to: 1.6 o mocy 105 KM i maksymalnym momencie obrotowym 148 Nm oraz dwa silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem – 1.5 dCi o mocy 86 KM i 200 Nm, a mocniejszy 110 KM i 240 Nm. Ten ostatni standardowo występuje z napędem 4x4.
Duster jest obecnie modelem globalnym. W większości krajów Europy sprzedawany jest pod marką Dacia, a w Rosji, gdzie także jest produkowany ma znaczek Renault. Pod francuską marką powstaje także w Ameryce Południowej i Indiach.