Renault zamierza w ciągu najbliższych sześciu tygodni podjąć decyzje o ewentualnym połączeniu sił z indyjskim producentem pojazdów trójkołowych, małych motocykli i skuterów, firma Bajaj Auto i stworzyć tanie auto.

Bajaj Auto należy do wielkiego koncernu Bajaj Group, który produkuje stal i zajmuje się poważnymi finansami. Firma Bajaj powstała w 1926 roku, a jej założycielem był Jamnal Bajaj, bliski współpracownik Mahatmy Ghandiego. Obecnie Bajaj Auto należy do największych na świecie (4. pozycja) producentów pojazdów dwu- i trójkołowych o rocznym obrocie ok. 1 mld dolarów.

Szef Renault w Indiach, Sylvain Bilaine, powiedział, że francuski koncern nie chce stracić szansy i także wywalczyć odpowiednią pozycję na rynku najtańszych samochodów w cenie za około 2500 dolarów. To w momencie, gdy Tata Nano zaczyna robić zawrotną karierę. Wśród kolejnych konkurentów upatruje także koncerny Volkswagen, Toyota, Honda i Fiat, które jak powszechnie wiadomo także takie samochody przygotowują.

Wraz z Nissanem planuje Renault zbudować fabrykę w pobliżu miasta Chennai z możliwością produkowania 400 tys. samochodów rocznie. Koszt inwestycji obejmującej centrum projektowe, technologie ukierunkowane na rynek azjatycki wyniesie 44 mld rupii.