System stabilizacji, który w Renault Kangoo 1,6 16 dostępny jest za dopłatą, nie daje pełnej gwarancji na utrzymanie się tego pojazdu podczas nagłego omijania przeszkód. Taki test odbył się według metodyki ADAC.

W odróżnieniu od Citroena Berlingo i VW Caddy Life (oba z silnikiem 1,6 l) Renault Kangoo na drugim zakręcie znalazł się na dwóch kołach i o mały włos się nie wywrócił. Przytomność kierowcy spowodowała powrót pojazdu do równowagi (na cztery koła).

Układ ESP dostępny za dopłatą nie był w stanie dostatecznie zareagować i zapobiec przewróceniu się auta. Jeżeli na dachu znajdowałby się dodatkowy bagaż (według producenta do 100 kg), to sytuacja mogłaby być jeszcze groźniejsza już przy mniejszej prędkości.

ADAC poinformował producenta o rezultacie testu. Renault zareagował poprawą oprogramowania jednostki sterującej ESP dla wszystkich swoich modeli.