Sprzedaż na rynkach pozaeuropejskich stanowiła w pierwszym półroczu 31,6 procenta łącznej sprzedaży Grupy, w porównaniu do 27,6 procenta na koniec czerwca 2006. Grupa Renault umocniła zajmowaną pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych w Europie – sprzedała 166 148 samochodów dostawczych, co daje 14,3 procenta udziału w rynku.

Łączna sprzedaż Logana wyniosła niemal 158 913 samochodów (sprzedawanych pod marką Renault i Dacia) - o 28,4 procenta więcej niż na koniec czerwca 2006.

W ciągu pierwszego półrocza ogólnoświatowa sprzedaż Grupy zmniejszyła się o 3,8 proenta (1 266 343 sprzedane samochody) z powodu spadku na rynkach europejskich o 9,1 procenta. Udział Grupy w światowym rynku wyniósł 3,6 procenta.

- Zgodnie z zapowiedzią w pierwszym półroczu utrzymała się w Europie tendencja spadkowa, ale w drugim, wraz z pojawieniem się nowego Twingo i nowej Laguny rozpocznie się wzrost sprzedaży – oświadczył Patrick Blain, zastępca Dyrektora Generalnego, pełniący jednocześnie funkcję Dyrektora Handlowego. Na rynkach pozaeuropejskich w drugim półroczu utrzyma się wysokie tempo wzrostu.

Logan – światowy sukces

Od momentu wprowadzenia tego modelu we wrześniu 2004, na całym świecie sprzedano 574 112 Logany. Rok 2007 jest ważnym rokiem w realizacji tego programu dzięki uruchomieniu produkcji w Iranie, Indiach i Brazylii. Logan, produkowany obecnie w 7 i sprzedawany w 55 krajach pod markami Renault i Dacia, jest ważnym elementem napędowym międzynarodowej ekspansji i rozwoju Renault.

Łączna sprzedaż Logana w pierwszym półroczu 2007 wyniosła 158 913 sztuk, co daje wzrost o 28,4 procenta w stosunku do końca czerwca 2006.

Perspektywy

W drugim półroczu, głównie w ostatnim kwartale, rozpocznie się dla Renault tendencja zwyżkowa:

- W Europie pojawienie się Nowego Twingo rozpoczęło dynamiczne odzyskiwanie udziałów marki Renault w rynku. Tendencja ta powinna się nasilić w październiku wraz z wprowadzeniem Nowej Laguny.- Poza Europą utrzyma się wysoki wzrost sprzedaży Grupy. Zacznie wzrastać sprzedaż RSM dzięki fazie II SM5 i wprowadzeniu w Korei pod koniec roku pierwszego modelu cross-over Grupy. W Indiach i Iranie nabierze rozpędu sprzedaż Logana sprzedawanego pod marką Renault. W Ameryce Środkowej i Południowej marka Renault skorzysta z poprawy sytuacji na tamtejszych rynkach, co będzie sprzyjało dobremu przyjęciu poszerzonej gamy samochodów. W regionie Euromed utrzyma się wzrost sprzedaży Grupy pomimo bardzo skontrastowanej sytuacji na rynkach.

W całym roku 2007 ogólnoświatowa sprzedaż Grupy Renault odnotuje lekki wzrost dzięki rozpoczęciu ofensywy produktowej zgodnie z Kontraktem Renault 2009. Ofensywa ta nasili się jeszcze w 2008 roku, w którym średnio co miesiąc będzie wprowadzany nowy samochód.