Samochody, które Renault oznaczył symbolem eco², muszą pełnić trzy podstawowe kryteria. Po pierwsze emisje CO2 muszą być niższe lub równe wartości 140 g/km. Po drugie mają być wyprodukowane w zakładach posiadających certyfikat ekologiczny ISO 14001. Po trzecie na końcu życia samochodu 95% materiałów użytych na jego budowę musi podlegać recyklingowi. Renault zawiązał się także sprzedać rocznie 1 mln samochodów emitujących mniej niż 140 g/km przy zużyciu paliwa 6 l/100 km w cyklu mieszanym, a 1/3 z tej ilości mają tworzyć pojazdy z emisjami spalin poniżej 120 g/km.
Nowy Renault Laguna jest jednym z pierwszych modeli, który według danych producenta pełni kryteria eco². Dokładniej kryteria te pełni turbodiesel o pojemności 1,5 l i mocy 81 kW (110 KM). Renault Laguna z tym silnikiem osiąga średnie zużycie paliwa 5,1 l/100 km, a emisje CO2 wynoszą 136 g/km.
Jednostka napędowa 1,5 dCi osiąga moc 81 kW (110 KM) przy 4000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 240 Nm osiąga swoje maksimum przy 2000 obr./min. Za pośrednictwem 6-biegowej manualnej przekładni napędzane są koła przedniej osi. Laguna z tym silnikiem osiąga prędkość maksymalną 192 km/h w wersji 5-drzwiowej i 187 km/h w wersji kombi. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 12,1 s i 12,3 s. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wersji 5-drzwiowej wynosi 5,1 l/100 km, natomiast kombi spala 5,3 l/100 km. Odmienne są także emisje CO2, które w przypadku liftbacka wynoszą 136 g/km, a kombi GrandTour emituje 139 g/km.