Samochód został właśnie zaprezentowany w Argentynie, cztery miesiące po premierze na salonie samochodowym w Moskwie.

Nowa Thalia będzie produkowana dla całego obszaru Ameryki Południowej w zakładzie w Santa Isabel (Cordoba) w Argentynie. Uruchomienie produkcji tego modelu stanowi uzupełnienie bezprecedensowej ofensywy produktowej w Ameryce Południowej.

Nowa Thalia jest szóstym z kolei modelem wprowadzanym do sprzedaży od 2006 roku, po Mégane Sedan, Mégane Grandtour, Loganie, Sandero i Sandero Stepway.

Dzięki odmłodzonej i dostosowanej do potrzeb lokalnych klientów gamie produktów, sprzedaż Renault w tym regionie wzrosła w 2008 roku. Na koniec listopada 2008, sprzedaż Renault uległa zwiększeniu o 6,5 procenta (ponad 240 000 sprzedanych egzemplarzy, w tym ponad 100 000 w Brazylii i blisko 75 000 w Argentynie) na rynku o ogólnej tendencji wzrostowej wynoszącej 4,4 proc.

Nowa Thalia pojawi się w sprzedaży na rynkach Ameryki Południowej w pierwszej połowie 2009 roku, po wejściu do sprzedaży w Turcji, w Rosji, w Europie Wschodniej i w krajach Maghrebu w drugiej połowie roku 2008. Ten nowy samochód z gamy Renault został specjalnie opracowany w odpowiedzi na potrzeby międzynarodowych klientów, poszukujących eleganckiego i przestronnego oraz łatwego w utrzymaniu sedana.

W Ameryce Południowej, podobnie jak na większości intensywnie rozwijających się rynków, Nowa Thalia będzie uniwersalnym pojazdem do codziennych przewozów całej rodziny jak i dojazdów do pracy.

Thalia dysponuje szeregiem atutów, aby wywalczyć sobie należne miejsce na rynkach Ameryki Południowej w segmencie, w którym najbardziej liczą się są takie parametry, jak: stosunek jakości do ceny, bezpieczeństwo i stylistyka zewnętrzna. Pozycjonuje się on pomiędzy modelami Logan i Megane.

We wszystkich krajach Nowa Thalia jest wprowadzana jako następca sedana Clio, sprzedawanego od 2000 roku. Nowy model stanowi uzupełnienie bezprecedensowej w tym regionie świata ofensywy produktowej, która przełożyła się na silny wzrost sprzedaży.

- W Brazylii sprzedaż modeli Renault przekroczyła w październiku 100 000 egzemplarzy, osiągając poziom 107 000 egzemplarzy na koniec listopada, co daje wzrost o 63,5 proc.w porównaniu do wyniku na koniec listopada 2007 roku, na rynku o ogólnej tendencji wzrostowej wynoszącej 17,5 proc.

- W Argentynie udziały Renault w rynku utrzymują się na poziomie powyżej 12 proc., z blisko 75 000 egzemplarzy sprzedanych na koniec listopada 2008 roku.

Projekt dostosowany do rynku

Przy opracowywaniu Renault Thalii w Technocentre Renault (Francja) wykorzystano również doświadczenie zespołów inżynierskich Renault z Ameryki Południowej, które pozwoliło w pełni dostosować ten pojazd do lokalnych warunków oraz do oczekiwań klientów z tego regionu. W celach szczegółowego dopracowania modelu, do zespołu projektowego włączonych zostało około pięćdziesięciu konstruktorów argentyńskich i brazylijskich.

Przydzielone im zadania objęły między innymi:

- w Argentynie:pokonanie ogółem 180 000 km w ramach testów niezawodności/ trwałości, przeprowadzenie 15 serii badań akustyki pojazdu, wykonanie testów odporności na wysokie temperatury w komorze aeroklimatycznej w zakładzie w Cordobie; budowa prototypów; - w Brazylii: wszystkie prace związane z dopracowaniem jednostek napędowych, w szczególności jeśli chodzi o jednostki wymagające przystosowania do zasilania rozpowszechnionym w tym regionie bioetanolem E100.

Dział zakupów wyszukał lokalnych dostawców. Ich udział w dostawach dla Renault wynosi 50 proc. w Argentynie i 80 proc. w regionie.

Zakład w Santa Isabel (Cordoba) w Argentynie

Nowa Thalia przeznaczona na rynki południowoamerykańskie będzie produkowana wyłącznie w zakładzie Renault w Santa Isabel w Argentynie, jednym z pierwszych zakładów Grupy Renault w tym regionie (patrz: Załącznik). Nowa Thalia będzie produkowana na linii montażowej, na której produkowany jest równolegle model Clio II w wersji 3 i 5-drzwiowej.

We wdrożenie nowego modelu do produkcji w Argentynie zainwestowanych zostało 40 milionów euro, głównie w samym zakładzie, na wydziale tłoczni i na wydziale montażu nadwozi, jak również u dostawców. W sumie kwota inwestycji w tym zakładzie w latach 2007-2010 wyniesie 64 miliony euro, głównie dla potrzeb produkcji Renault Thalia, ale również na sfinansowanie transferu produkcji Clio II z Brazylii do Argentyny.

Druga linia montażowa w zakładzie w Santa Isabel jest dedykowana modelowi Renault Kangoo (w wersji osobowej i dostawczej).Zakład w Santa Isabel posiada certyfikaty ISO 9001 i ISO 14001 i – podobnie jak wszystkie zakłady Grupy – stosuje System Produkcji Renault (SPR).

Silniki (benzynowe) do Renault Thalia będą produkowane w zakładzie w Kurytybie (Brazylia), a skrzynie biegów w zakładzie Cormecanica w Los Andes (Chile).

Nowa Thalia została bardzo pozytywnie przyjęta przez prasę i klientów. Zdobyła tytuł najlepszego samochodu roku w konkursie Autobest 2009, w ramach którego nagradzane są najlepsze samochody oferowane na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Piętnastoosobowe jury, złożone z pochodzących z tych krajów dziennikarzy samochodowych, swoim wyborem zaświadczyło o atrakcyjności Nowego Renault Thalia dla klientów z tej liczącej ponad 300 milionów mieszkańców strefy geograficznej.

Forma prawna i struktura kapitałowa:

Spółka Akcyjna détenue à 47,95 proc. par COFAL, 40,60 proc. par Renault SAS et 11,45 proc. par d'autres investisseurs.Data utworzenia: 1955 roku.Zatrudnienie: 1 800 pracowników w połowie 2008 roku.

Historia:1955 : Budowa zakładu w Santa Isabel.1959 : Objęcie udziałów spółki Kaiser Argentina przez Renault, które rozpoczyna produkcję swoich modeli w zakładzie w Santa Isabel.1960 : Rozpoczęcie produkcji modelu Dauphine.1963 : Rozpoczęcie produkcji modelu Renault 4.1967 : Utworzenie Kaiser Argentina Renault przekształconej następnie w IKA Renault. Objęcie pakietu większościowego przez Renault (70 proc.).1969 : Rozpoczęcie produkcji modelu Renault 6.1970 : Rozpoczęcie produkcji modelu Renault 12.1975 : IKA Renault przyjmuje nazwę Renault Argentina S.A.1980 : Rozpoczęcie produkcji modelu Renault 20.1984 : Rozpoczęcie produkcji modelu Renault 11.1987 : Rozpoczęcie produkcji modelu Renault 9.1989 : Rozpoczęcie produkcji modelu Renault 21.1992 : Renault Argentina SA ulega przekształceniu w Compania Interamericana de Automobiles SA (CIADEA), w której 72,3 proc. akcji obejmuje Renault.1993 : Rozpoczęcie produkcji modelu Renault 19.1997 : Renault przejmuje pełną kontrolę nad swoją działalnością w Argentynie, przywracając spółce poprzednią nazwę Renault Argentina S.A. Rozpoczęcie produkcji modelu Mégane.1999 : Rozpoczęcie produkcji modelu Kangoo.2000 : Rozpoczęcie produkcji modelu Clio II.2002 : Rozpoczęcie produkcji modelu Clio II phase 2.2005 : Pięćdziesiąta rocznica utworzenia zakładu. Uzyskanie przez zakład certyfikatu bezpieczeństwa i higieny pracy.2008 : Uruchomienie produkcji Nowego Renault Symbol.

Certyfikaty: ISO 9001 wersja 2000 i ISO 14001.

Produkowane modele: Nowa Thalia, Renault Kangoo i Kangoo Express, Clio II, 3 i 5d

Linie produkcyjne: 2