Partnerem strategicznym tego wydarzenia jest Renault Polska, które wdraża politykę zrównoważonego rozwoju koncernu zaangażowanego w problematykę ochrony środowiska.

Celem wystawy Nasza Ziemia w Polsce jest prezentacja idei zrównoważonego rozwoju oraz zachęcenie do wdrażania proekologicznych postaw w codziennym życiu każdego człowieka.

Wystawa ma uświadomić, że cele ekorozwoju są celami społecznymi, a pierwszym krokiem do wdrożenia ich w życie jest zmiana myślenia na proekologiczne.

Strategicznym partnerem wystawy jest Renault Polska – firma, która konsekwentnie realizuje politykę koncernu mającą na celu masowe wprowadzanie na rynek produktów o zminimalizowanym oddziaływaniu na środowisko w ciągu całego cyklu ich życia.

Koncepcja Renault eco2 zakłada wdrażanie przełomowych rozwiązań w zakresie redukcji emisji CO2, oferując szeroką gamę ekologicznych i ekonomicznych samochodów.

Nie poprzestając na tych działaniach, w odpowiedzi na problem globalnego ocieplania klimatu oraz zanieczyszczenia środowiska, Renault realizuje projekt Zero Emisji, którego celem jest stworzenie pełnej gamy pojazdów elektrycznych o zerowej emisji spalin.

Koncern zaangażował wiedzę techniczną oraz potencjał przemysłowy, aby pierwsze trzy modele pojazdów na prąd pojawiły się na rynku już w 2011 roku. Rok później dostępna ma być już cała gama aut o zerowej emisji: od małych samochodów miejskich po auta rodzinne i dostawcze.

Ze względu na uniwersalną tematykę, wystawa skierowana jest do szerokiej grupy odbiorców. Zwiedzający będą mogli zapoznać się z przesłaniem Naszej Ziemi za pośrednictwem różnorodnych form przekazu, którymi są dzieła sztuki, stanowiska interaktywne, eksponaty muzealne czy multimedia.

Renault zaprezentuje na wystawie m.in.: jeden z samochodów z gamy Renault eco2, specjalną makietę prezentującą proekologiczny cykl produkcji samochodu oraz interaktywne stanowisko z pierwszym w Polsce symulatorem eko-jazdy, przeznaczonym do nauki ekologicznej i ekonomicznej jazdy samochodem.

Wystawa potrwa do 18 października 2010 roku.