Gości: VIP-ów, przedstawicieli świata kultury, dziennikarzy oraz dealerów, którzy przyjechali do Warszawy na tradycyjna konwencję, przywitał Prezes Renault Polska, Grzegorz Zalewski.

Łączna sprzedaż modeliosobowych i dostawczych Renault i Dacia w 2008 roku w Polsce wyniosła 27 990 aut. Jest to rezultat lepszy o 11 procent od wyniku osiągniętego w 2007 roku. Sprzedaż samochodów osobowych Renault i Dacia większa o 19,5 procent dzięki ofensywie nowych modeli.

Klienci zakupili 19 466 pojazdów osobowych Renault i 6 210 dostawczych. Rezultat ten jest lepszy od ubiegłorocznego przede wszystkim dzięki większej sprzedaży modeli osobowych (aż o 3 259 sprzedanych samochodów więcej niż rok wcześniej).

Sprzedaż samochodów dostawczych Renault zanotowała spadek w porównaniu z rokiem poprzednim (6 210 samochodów dostawczych sprzedanych w 2008 roku, w porównaniu do 6 978), jednak w segmencie samochodów użytkowych marka uplasowała się w grupie trzech producentów o największej sprzedaży na polskim rynku.

Wzrosła całkowita liczba sprzedanych samochodów Dacia w Polsce w 2008 roku - 2 314 samochodów od stycznia do grudnia 2008 w porównaniu do 2 024 aut w tym samym okresie 2007 roku).

Koncern Renaultawansował o 1 pozycję na rynku samochodów osobowych dzięki wprowadzeniu na rynek nowych modeli: Nowe Twingo (plus 228 w stosunku do przewidywań na 2008), Clio Grandtour (dzięki któremu Clio III jest o 3 pozycje wyżej w segmencie), Grand Modus (ponad pięciokrotnie więcej niż w 2007), Laguna (65-procentowy wzrost w porównaniu do roku 2007), Koleos (plus 126 w stosunku do przewidywań na rok 2008), Sandero (plus 114 w stosunku do przewidywań).

Do końca 2008 roku Clio III umocniło swój sukces na polskim rynku, osiągając sprzedaż 4 665 samochodów, a więc o 367 aut więcej niż w poprzednim roku. Także Clio Grandtour zamyka swój pierwszy rok na polskim rynku dobrym wynikiem prawie 2 100 sprzedanych samochodów. Dzięki odnowieniu gamy Clio i rozszerzeniu oferty o wersję Grandtour łączna sprzedaż tego modelu (razem Clio II i Clio III) wykazała wzrost aż o ponad 36% w stosunku do poprzedniego roku.

Kangoo, po wprowadzeniu w lutym 2008 jego znacznie większej, nowej wersji nadwoziowej na płycie podłogowej Scenica, powiększył swoją sprzedaż w Polsce o prawie 500 aut, a sprzedaż Nowego Twingo na koniec roku 2008 okazała się znacznie większa, niż zakładały plany sprzedażowe z poczatku 2008 roku (778 sprzedanych aut przy 550 zaplanowanych do sprzedaży w chwili debiutu modelu w lutym 2008 roku).

Dzięki rozszerzeniu gamy Laguna o jej nowy model całkowita roczna sprzedaż tego modelu (razem Laguna II i Nowa Laguna) wzrosła aż o ponad 64 proc. w stosunku do sprzedaży roku 2007.

Koleos wprowadzający markę Renault do segmentu SUV-ów od chwili swojego czerwcowego debiutu w Polsce zdobył zaufanie 386 użytkowników.

Poziom sprzedaży modeli Dacia wykazuje dalszy wzrost zainteresowania nabywców samochodami z tej gamy. Duży udział w tym wyniku ma model Sandero, który zadebiutował na polskim rynku w lipcu 2008 roku i od tego czasu znalazł już 564 nabywców. Swoją pozycję na polskim rynku umocnił także model Logan MCV, którego zalety w 2008 roku doceniło 1 266 nabywców.

Prezes Grzegorz Zalewski mówił o tym wszystkim krótko, zapraszając do obejrzenia wystawionych na sali modeli samochodów. Gama modeli Renault i Dacia w 2009 roku zostanie rozszerzona, co napawa optymizmem...

Ale właśnie sprzedaż była głównym tematem rozmów partnerów firmy Renault. Wszyscy zastanawiali się, jak będzie wyglądał rynek w Polsce w 2009 roku i co należy zrobić, aby przetrwać w jak najlepszej kondycji kryzys gospodarczy, który zapewne da się odczuć w tym roku w naszym kraju.

Dla osób związanych dłużej z firma Renault był to sentymentalny wieczór. Słuchając piosenek Kayah wspominano czas, kiedy właśnie przy muzyce m. innymi tej piosenkarki odbywały się dyskoteki w namiocie, za czasów wyścigowego Pucharu Renault Megane... Wiele par nawiązało na parkiecie do tamtych chwil!

Wśród obecnych nie brakowało zresztą gwiazd z tamtego okresu (Marcin Bartkowiak), a także kierowców rajdowych (Krzysztof Hołowczyc) czy żeglarzy (Roman Paszke).

Wiele obecnych osób miało też okazję odkrycia talentu Izabeli Kopeć. Z kolei młodzież z ciekawością przyglądała się sportowemu Twingo RS, który dzięki swoim parametrom może zaskoczyć wszystkich na drodze.

Podczas galowej kolacji było gwarno i wesoło. Oby był to dobry omen u progu 2009 roku, czego oczywiście firmie życzymy!