Francuski koncern nie miał w ostatnich latach szczęścia do dużych i reprezentacyjnych modeli. Przed rokiem zakończono produkcję Vel Sarisa, który miał łączyć funkcjonalność wyższej klasy średniej z minivanem. Jednak model ten nie zdobył spodziewanych sukcesów rynkowych.
Segment ten zawsze wpisywał się złotymi zgłoskami do historii francuskiego koncernu. Renault 16, który otrzymał tytuł Car of the Year 1966, był jednym z pierwszych rodzinnych hatchbacków. Produkowano go 15 lat, a liczba 1,8 mln egzemplarzy świadczy o ówczesnym sukcesie rynkowym. Zaprojektował go ówczesny szef designerów Renault, słynny Patrick le Quément.
Liftback Renault 20/30 z lat 1975-84 już nie odniósł takiego sukcesu, bo sprzedano jedynie 770 tys. egz. Przygotował on jednak przedpole dla Renault 25, który w ciągu sześciu lat został sprzedany w liczbie 780 tys. egzemplarzy.
Ten etap historii zakończył Safrane (1992-1999), a dopełnieniem był kontrowersyjny Vel Satis.
Jednak wszystko wskazuje na to, iż już w 2011 roku Renault podejmie kolejną próbę powrotu do tego segmentu. Tym razem, podobnie jak miało to miejsce w przypadku modelu Koleos, Renault zamierza wykorzystać markę Samsung.
Sedan Samsung SM5 o długości całkowitej 4,9 metra na rynkach azjatyckich istnieje już od 1998 roku. Aktualnie w sprzedaży jest trzecia jego generacja, która powstała na komponentach Renault Laguna. Do napędu wykorzystano czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 l i mocy 103 kW.
Dla Europy miałby on otrzymać czterocylindrowe silniki wysokoprężne i sześciocylindrowy benzynowy. Spekuluje się także, iż mogłyby być do niego wykorzystane jednostki napędowe pochodzące z portfolio niemieckiego Daimlera, z którym Renault zamierza ściśle współpracować.