Sprzedano łącznie ponad 10 mln egzemplarzy, z czego około 1,2 mln przypada na obecne na rynku od 2005 r. Clio III. W Polsce to również bardzo popularny model – od października 2005 r. do końca kwietnia 2009 r. sprzedano 17 354 hatchbacków i 2828 kombi. Mimo dobrych wyników Renault zdecydowało się na odmłodzenie tego ważnego dla firmy przedstawiciela klasy B – w polskich salonach Clio po liftingu jest dostępne od 15 maja.
Wprowadzone zmiany, a przede wszystkim nowy przód, pozwoliły nawiązać do narzuconego przez Lagunę i Mégane’a nowego, charakterystycznego dla firmy stylu. Clio III nabrało jeszcze ostrzejszego charakteru, który podkreśla duży wlot powietrza. Reflektory o zmienionym kształcie w niektórych wersjach (od Dynamique) są wyposażone w czarne tło. Również z tyłu zmieniono lampy, a także zderzak. Poza tym z zewnątrz odmłodzone Clio można rozpoznać po dwukolorowych osłonach lusterek bocznych.
Zmiany we wnętrzu nowego Renault Clio są dość subtelne. Popracowano nad ergonomią przełączników, rozszerzono paletę materiałów tapicerskich. Wyłożona przyjemnym w dotyku miękkim tworzywem Slush deska rozdzielcza jest w standardzie już od wersji Dynamique.
W wyposażeniu auta największa nowość to zintegrowana z kokpitem nawigacja Carminat TomTom. Będzie ona standardem bogatej wersji Tech Run lub opcją wymagającą dopłaty 1990 zł. Zaletą urządzenia w stosunku do poprzednio proponowanych wersji przenośnych jest m.in. duży, 5,8-calowy kolorowy ekran, który umieszczono na środku górnej części deski rozdzielczej. Nawigację obsługuje się za pomocą specjalnego pilota. Oprócz typowego nawigowania system przekazuje też informacje o ruchu drogowym (korki, kolizje, remonty). Przydatną w praktyce funkcją jest przypominanie o dozwolonej prędkości – na ekranie pojawia się znak ograniczenia prędkości, który w razie jej przekroczenia zaczyna migać.
Gama dostępnych jednostek napędowych w nowym Clio wzbogaciła się o nowy benzyniak 1.6/128 KM. Clio III może być napędzane także znanymi już jednostkami benzynowymi: 1.2/65 KM, 1.2/75 KM, 1.2 TCe/100 KM, 1.6/110 KM, 2.0/203 KM (wersja Sport) oraz dieslami: 1.5 dCi/70, 85 lub 105 KM. Oprócz 5-stopniowej skrzyni biegów w mocniejszych wersjach montowane są skrzynie 6-biegowe, a z silnikiem 1.2/75 KM i 85-konnym dieslem również sekwencyjna przekładnia Quickshift 5, natomiast z 1.6 i 2.0 – 4-biegowy „automat”.
Lifting Clio był też okazją do wprowadzenia usportowionej wersji GT (w Polsce tylko w odmianie 3d), w zależności od rynku napędzanej jednostką: 1.6/128 KM, 2.0/140 KM lub 1.5 dCi/105 KM. W aucie montowana jest 6-stopniowa skrzynia biegów oraz sztywniejsze zawieszenie i bardziej bezpośredni układ kierowniczy.