To są pierwsze, jeszcze nieoficjalne dane czeskich producentów za rok 2006. Škoda Auto ustanowiła kolejny rekord i w ciągu ostatnich 12 pełnych miesięcy wyprodukowała 550 000 samochodów. Aktualnie paleta produkcyjna tego producenta obejmuje pięć modeli: Fabia, Roomster, Octavia, Octavia Tour i Superb. TPCA w Kolinie wyprodukowała ponad 300 000 egz. modeli trzech marek, a więc: Citroën C1, Peugeot 107 i Toyota Aygo. Najmniejszym czeskim producentem jest Kaipan, który także dołożył swoją małą działkę do ogólnego wyniku z kilkoma egzemplarzami samochodów sportowych.

Wzrasta także produkcja autobusów. W ub. roku dawna Karosa wyprodukowała 2200 autobusów, a SOR Libchavy 400 sztuk. Wciąż produkcja ciężarówek, które przed laty miały swój znaczny udział w czeskiej produkcji, pozostaje niewiadomą. Zakłady mają duże możliwości, ale wciąż brak konkretnych zamówień. Co prawda Tatra zawarła na ten rok dobry kontrakt, ale to wszystko stanowi tylko mały procent aktualnych możliwości.Czeska produkcja samochodów już wkrótce przekroczy rocznie granicę jednego miliona i stanie się to w 2009 roku. Wtedy rozpocznie się produkcja w nošovickiej fabryce Hyunadia.

Podobny boom przeżywa także Słowacja, gdzie systematycznie rozwijają produkcję w swoich zakładach marki Volkswagen, Kia i Peugeot.

Dynamiczny rozwój marki Škoda najlepiej odzwierciedlają dane od momentu przejęcia producenta przez grupę Volkswagen w roku 1991:- 1991: 172,074 - 1992: 200,059 - 1993: 219,612 - 1994: 173,586 - 1995: 208,279 - 1996: 263,193 - 1997: 357,170 - 1998: 403,515 - 1999: 371,169 - 2000: 450,910 - 2001: 460,886 - 2002: 442,469 - 2003: 437,554 - 2004: 444,121 - 2005: 494,637 - 2006: 550,000