Koncern Mitsubishi to pionier w dziedzinie masowej produkcji pojazdów elektrycznych. W lipcu 2009 roku firma wypuściła na japoński rynek model i-MiEV. Głównym odbiorcą byli klienci korporacyjni, strona rządowa oraz lokalne władze. W kwietniu obecnego roku japońska marka rozpoczęła sprzedaż modelu i-MiEV klientom indywidualnym

Dzięki dodaniu do swej oferty lekkiego elektrycznego pojazdu użytkowego, firma MMC chce przyspieszyć realizację swojej strategii proekologicznej. Jak bowiem powszechnie wiadomo, pojazdy użytkowe pokonują w czasie swego cyklu eksploatacyjnego znacznie dłuższe dystanse niż samochody osobowe.

Firma Yamato Transport, która zajmuje się ekspresowym dostarczaniem przesyłek, nieustannie pracuje nad ograniczeniem negatywnego wpływu swych działań biznesowych na środowisko naturalne. Podejmowane przez firmę działania pro-środowiskowe obejmują m.in. zmniejszenie gabarytów pojazdów transportowych firmowej floty, wprowadzanie niskoemisyjnych pojazdów dostawczych, promocję ekologicznego stylu jazdy i ograniczenie transportu samochodowego. Flota Yamato Transport składa się z około 45 tys. pojazdów.

W testach obie firmy wykorzystają prototyp lekkiego pojazdu użytkowego z napędem elektrycznym, którego konstrukcję oparto na seryjnym modelu Minicab. Jednak zmodyfikowana wersja posiada ten sam elektryczny układ napędowy i komponenty, co model i-MiEV. Gromadzenie i analiza dużej ilości różnorodnych danych i informacji uzyskanych w testach pozwoli obu firmom ocenić jak sprawdzają się lekkie pojazdy użytkowe z napędem elektrycznym w trakcie wykonywania powierzonych im zadań dostawczych i transportowych.

Testy rozpoczęły się 15 października w tokijskich magazynach firmy Yamato Transport w okręgu Ota-ku i obejmą działania transportowe i dostawcze w tymże okręgu.