W krakowskim oddziale GDDKiA otwarto oferty złożone w przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 - Trasy Nowohuckiej w Krakowie, na odcinku od węzła Bieżanów do węzła Rybitwy (ul. Christo Botewa). O kontrakt ubiega się dziewięć firm i konsorcjów z Polski, Hiszpanii, Austrii i Słowacji.

W przetargu swoje oferty złożyły firmy:

DRAGADOS S.A., za kwotę 210 218 658,61 zł,Konsorcjum firm: STRABAG Sp. z o.o. i SRABAG AG, za kwotę 275 703 144,43 zł,SKANSKA S.A., za kwotę 221 053 792,30 zł,BUDIMEX DROMEX S.A., za kwotę 228 803 136,16 zł,Mota-Engil Polska S.A., za kwotę 213 946 213,23 zł,Konsorcjum firm: POLIMEX-MOSTOSTAL S.A. i DOPRASTAV A.S., za kwotę 198 809 406,54 zł,Bilfinger Berger Polska S.A., za kwotę 241 139 951,11 zł,Konsorcjum firm: BUDOSTAL - 5 S.A., PBI ENERGOPOL Sp. z o.o. i Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB - Podbeskidzie  Sp. z o.o., za kwotę 241 972 892,15 zł,Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., DROG-BUD Sp. z o.o., HIMMEL I PAPESCH OPOLE Sp. z o.o. i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., za kwotę 231 354 681,06 zł.

Teraz komisja zajmuje się weryfikacją złożonych ofert i spośród wszystkich ważnych wybierze najkorzystniejszą. Ze względu na cenę, największą szansę na otrzymanie kontraktu ma konsorcjum POLIMEX-MOSTOSTAL S.A. i DOPRASTAV A.S. (198,8 mln zł). Wykonawca będzie miał na realizację zadania 550 dni od daty podpisania umowy. Budowa drogi będzie finansowana w całości ze środków krajowych.

Zakres robót podstawowych obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej S7 o długości około 2,7 km, budowę łącznic węzłów wraz z rowami drogowymi, ogrodzeniem drogowym, zielenią drogową, makroniwelacją terenu oraz budowę dróg tymczasowych o parametrach drogi krajowej, łączących budowany odcinek drogi z projektowaną ulicą Christo Botewa. Wybudowane zostaną także pasy włączenia i wyłączenia w liniach rozgraniczających oraz na węźle Bieżanów i Christo Botewa. Zaplanowano również budowę estakady w ciągu drogi ekspresowej, nad ul. Zarzyckiego i linią kolejową nr 91 relacji Kraków - Medyka i rzeką Serafą (długość obiektu to około 256m), budowę mostu nad rzeką Drwiną (długość obiektu to około 83,2m), budowę przepustów drogowych żelbetowych, wiaduktów, murów oporowych oraz urządzeń infrastruktury drogowej i ochrony środowiska (m.in. zbiornik retencyjny i ekrany akustyczne). Powstanie także oświetlenie dróg, kanalizacja sanitarna i deszczowa.