W Saabie chyba nie lubią się zbytnio spieszyć. Informacja o tym, że Szwedzi szykują kompaktowego SUV-a, konkurenta dla BMW X3 i Audi Q5, była rozpowszechniana jeszcze za czasów, gdy właścicielem firmy był GM. Mało tego, pokazywano wówczas zaawansowany model studyjny. Teraz nadszedł wreszcie moment, w którym nowe auto w wersji produkcyjnej mogło ujrzeć światło dzienne.
Saab 9-4X to sportowy crossover z potężnym, ciężko wyglądającym przodem, mocno zarysowanymi nadkolami i ukształtowaną na wzór coupe linią dachu, przez którą auto przypomina trochę Range Rovera Evoque. Bazowa wersja auta ma 18-calowe koła, a topowy model Aero nawet 20-calowe.
Sportowo jest także pod maską nowego Saaba 9-4X. Podstawowa, przednionapędowa odmiana auta jest napędzana 265-konnym silnikiem. Trzylitrowa jednostka osiąga 302 Nm, a sprint do „setki” zajmuje 8,3 s. Saab milczy na razie na temat silników wysokoprężnych, które w USA nie odgrywają żadnego znaczenia. Europejskie wersje silnikowe Saaba 9-4X poznamy najprawdopodobniej w sierpniu 2011 r. Ceny auta są na razie nieznane.
Galeria zdjęć
Podczas salonu w Los Angeles Saab zaprezentował nowy model: 9-4X
Sportowy crossover ma pojawić się w sprzedaży w Stanach w połowie 2011 roku, a w Europie kilka miesięcy później
W Saabie chyba nie lubią się zbytnio spieszyć. Informacja o tym, że Szwedzi szykują kompaktowego SUV-a, konkurenta dla BMW X3 i Audi Q5, była rozpowszechniana jeszcze za czasów, gdy właścicielem firmy był GM.
Mało tego, pokazywano wówczas zaawansowany model studyjny.
Teraz nadszedł wreszcie moment, w którym nowe auto w wersji produkcyjnej mogło ujrzeć światło dzienne.
Saab 9-4X to sportowy crossover z potężnym, ciężko wyglądającym przodem, mocno zarysowanymi nadkolami i ukształtowaną na wzór coupe linią dachu, przez którą auto przypomina trochę Range Rovera Evoque.
Bazowa wersja auta ma 18-calowe koła, a topowy model Aero nawet 20-calowe.
Sportowo jest także pod maską nowego Saaba 9-4X.
Podstawowa, przednionapędowa odmiana auta jest napędzana 265-konnym silnikiem.
Trzylitrowa jednostka osiąga 302 Nm, a sprint do „setki” zajmuje 8,3 s.
Saab milczy na razie na temat silników wysokoprężnych, które w USA nie odgrywają żadnego znaczenia.
Europejskie wersje silnikowe Saaba 9-4X poznamy najprawdopodobniej w sierpniu 2011 r.
Ceny auta są na razie nieznane.
Saab 9-4X: Szwedzi ruszają na podbój bezdroży
Saab 9-4X: Szwedzi ruszają na podbój bezdroży
Saab 9-4X: Szwedzi ruszają na podbój bezdroży
Saab 9-4X: Szwedzi ruszają na podbój bezdroży