W Saabie chyba nie lubią się zbytnio spieszyć. Informacja o tym, że Szwedzi szykują kompaktowego SUV-a, konkurenta dla BMW X3 i Audi Q5, była rozpowszechniana jeszcze za czasów, gdy właścicielem firmy był GM. Mało tego, pokazywano wówczas zaawansowany model studyjny. Teraz nadszedł wreszcie moment, w którym nowe auto w wersji produkcyjnej mogło ujrzeć światło dzienne.
Saab 9-4X to sportowy crossover z potężnym, ciężko wyglądającym przodem, mocno zarysowanymi nadkolami i ukształtowaną na wzór coupe linią dachu, przez którą auto przypomina trochę Range Rovera Evoque. Bazowa wersja auta ma 18-calowe koła, a topowy model Aero nawet 20-calowe.
Sportowo jest także pod maską nowego Saaba 9-4X. Podstawowa, przednionapędowa odmiana auta jest napędzana 265-konnym silnikiem. Trzylitrowa jednostka osiąga 302 Nm, a sprint do „setki” zajmuje 8,3 s. Saab milczy na razie na temat silników wysokoprężnych, które w USA nie odgrywają żadnego znaczenia. Europejskie wersje silnikowe Saaba 9-4X poznamy najprawdopodobniej w sierpniu 2011 r. Ceny auta są na razie nieznane.