Artyści do tworzenia niekonwencjonalnych brył wykorzystali różne samochody. Jest wśród nich m.in. Bugatti Atlantic, Jaguar E-Type, Lamborghini Miura i Alfa Romeo 8C.
Indonezyjski rzeźbiarz Ichwan Noor stworzył wyjątkowe dzieło z Volkswagena Garbusa. Beetle Sphere powstała z Garbusa z 1953 roku, który po ingerencji artysty przekształcił się w kulę.
Natomiast niemiecki artysta Dirk Skreber, mieszkający w Nowym Jorku, swoje dzieło stworzył z aut częściowo rozbitych w wypadkach. Do jego pracy posłużyło Mitsubishi Eclipse i Hyundai Coupe.
Wcześniej na podobny pomysl wpadł Bertrand Lavier, który w latach dziewięćdziesiątych XX wieku kupił Ferrari Dino 308 GT/4 i Alfę Romeo Giuliettę. Wystawiał je w formie wraków. Inny francuski artysta Charly Molunelli wykorzystał elementy z rozbitego Ferrari do ozdobienia stołu konferencyjnego.
Kolejny pomnik z angielskiego Doubledeckera stworzył czeski artysta David Černy. Powstał on z okazji londyńskiej olimpiady w 2012 roku. W podobnym stylu powstała rzeźba Trabanta o nazwie Quo Vadis, która symbolizowała koniec NRD.
W USA bardzo znane są automobilowe rancza. Najbardziej z nich znane jest Cadillac Ranch w Teksasie, której autorami są artyści z grupy Ant Farm. Do stworzenia tego dzieła posłużyło 10 aut wyprodukowanych pomiędzy latami czterdziestymi i sześćdziesiątymi. Ich przednie części wkopano do ziemi. Podobne kreacji stworzyli amerykańscy artyści w różnych regionach USA.
Działa, które powstały z samochodów różnie są oceniane. Z całą pewnością są jednak wyjątkowe.
Galeria zdjęć
Samochodowa replika angielskiego Stonehenge, którą można oglądać w pobliżu miasteczka Alliance w Nebrasce na High Plains (USA). Powstała z 38 amerykańskich samochodów pomalowanych sprayem na szaro i ułozonych w okrąg o średnicy 29 metrów. Jej autorem jest Jim Reinders. w 1987.
Indonezyjski rzeźbiarz Ichwan Noor stworzył wyjątkowe dzieło z Volkswagena Garbusa. Beetle Sphere powstała z Garbusa z 1953 roku, który po ingerencji artysty przekształcił się w kulę.
W USA bardzo znane są automobilowe rancza. Najbardziej z nich znane jest Cadillac Ranch w Teksasie, której autorami są artyści z grupy Ant Farm. Do stworzenia tego dzieła posłużyło 10 aut wyprodukowanych pomiędzy latami czterdziestymi i sześćdziesiątymi. Ich przednie części wkopano do ziemi. Podobne kreacji stworzyli amerykańscy artyści w różnych regionach USA.
W USA bardzo znane są automobilowe rancza. Najbardziej z nich znane jest Cadillac Ranch w Teksasie, której autorami są artyści z grupy Ant Farm. Do stworzenia tego dzieła posłużyło 10 aut wyprodukowanych pomiędzy latami czterdziestymi i sześćdziesiątymi. Ich przednie części wkopano do ziemi. Podobne kreacji stworzyli amerykańscy artyści w różnych regionach USA.
Tajwańska grupa artystów Lin Shih-Pao przez cztery lata zebrała prawie 25 tys. zużytych telefonów komórkowych, które posłużyły do stworzenia modelu samochodu. Prace trwały cztery miesiące.
Tajwańska grupa artystów Lin Shih-Pao przez cztery lata zebrała prawie 25 tys. zużytych telefonów komórkowych, które posłużyły do stworzenia modelu samochodu. Prace trwały cztery miesiące.
Samochodowa replika angielskiego Stonehenge, którą można oglądać w pobliżu miasteczka Alliance w Nebrasce na High Plains (USA). Powstała z 38 amerykańskich samochodów pomalowanych sprayem na szaro i ułozonych w okrąg o średnicy 29 metrów. Jej autorem jest Jim Reinders. w 1987.
Dzieło czeskiego artysty, które powstało z okazji Igrzysk Olimpijskich w Londynie.
Dzieło czeskiego artysty, które powstało z okazji Igrzysk Olimpijskich w Londynie.
Niemiecki artysta Dirk Skreber w Nowym Jorku stworzył dzieło z dwóch aut zniszczonych w wypadkach. Stare Mitsubishi Eclipse i Hyundaia Coupe zostały wmontowane w słupy, co miało symbolizować wypadki drogowe.
Niemiecki artysta Dirk Skreber w Nowym Jorku stworzył dzieło z dwóch aut zniszczonych w wypadkach. Stare Mitsubishi Eclipse i Hyundaia Coupe zostały wmontowane w słupy, co miało symbolizować wypadki drogowe.
Artysta z Brooklynu Jonathan Brand z papieru zbudował Mustanga w skali 1:1.
Artysta z Brooklynu Jonathan Brand z papieru zbudował Mustanga w skali 1:1.
W wiedeńskim muzeum sztuki współczesnej można zobaczyć dzieło austriackiego artysty Hannesa Langedera, które z daleka prezentuje się jak prawdziwe Porsche 911 GT3 RS. Konstrukcja nadwozia z plastikowych rurek połączonych samoprzylepną złotą taśmą powstała na stalowej ramie. We wnętrzu znajdują się dwa miejsca siedzące i kierownice rowerowe. Pojazd o masie 150 kg wprawiany jest w ruch za pomocą nóg kierowcy i pasażera. Zdaniem artysty Ferdinand GT3 RS symbolizuje zmianę postrzegania samochodu i pozbawienie go cech, z którymi go utożsamiamy.
W wiedeńskim muzeum sztuki współczesnej można zobaczyć dzieło austriackiego artysty Hannesa Langedera, które z daleka prezentuje się jak prawdziwe Porsche 911 GT3 RS. Konstrukcja nadwozia z plastikowych rurek połączonych samoprzylepną złotą taśmą powstała na stalowej ramie. We wnętrzu znajdują się dwa miejsca siedzące i kierownice rowerowe. Pojazd o masie 150 kg wprawiany jest w ruch za pomocą nóg kierowcy i pasażera. Zdaniem artysty Ferdinand GT3 RS symbolizuje zmianę postrzegania samochodu i pozbawienie go cech, z którymi go utożsamiamy.
W wiedeńskim muzeum sztuki współczesnej można zobaczyć dzieło austriackiego artysty Hannesa Langedera, które z daleka prezentuje się jak prawdziwe Porsche 911 GT3 RS. Konstrukcja nadwozia z plastikowych rurek połączonych samoprzylepną złotą taśmą powstała na stalowej ramie. We wnętrzu znajdują się dwa miejsca siedzące i kierownice rowerowe. Pojazd o masie 150 kg wprawiany jest w ruch za pomocą nóg kierowcy i pasażera. Zdaniem artysty Ferdinand GT3 RS symbolizuje zmianę postrzegania samochodu i pozbawienie go cech, z którymi go utożsamiamy.