- Mówimy o naprawdę zauważalnej zmianie ceny. Jeszcze do niedawna na stronie Fiata cennik otwierało około 113 tys. zł. A teraz? Fiat 600 kosztuje od 87 800 zł
- Przygotowano też promocyjny pakiet ubezpieczeń OC, AC, NNW i Assistance na rok za 1 proc. wartości samochodu
- Mówimy o hybrydowej wersji, pod maską której pracuje benzynowy silnik 1.2. Do wyboru jest wersja o mocy 110 lub 145 KM. Standardem jest automat eDCT
- Z kolei wersje wyposażenia są trzy: Pop, Icon i La Prima
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Ostatni kwartał roku to zawsze czas sporych obniżek, rabatów i specjalnych wersji na wyprzedaż rocznika. Opisywaliśmy już promocje w innych markach, a teraz do gry wkroczył Fiat ze swoim produkowanym w Polsce modelem 600, który kosztuje od 87 800 zł. To nie lada okazja, bo wcześniej cena wyraźnie przekraczała 100 tys. zł.
Poznaj kontekst z AI
Przeczytaj także: Spalinowy Fiat za ok. 60 tys. zł. Tak, nowy i z salonu. Pandina w promocji
Jak duży jest Fiat 600? To segment B
Nowy Fiat 600 to klasyczny SUV segmentu B. Mierzy 4171 mm długości, 1981 mm szerokości z lusterkami, 1536 mm wysokości, a rozstaw osi 2557 mm. Jak na swoje rozmiary, mały Fiat potrafi zaskoczyć przestronnością. Bagażnik ma 385 l, a po złożeniu tylnych siedzeń — powiększa się do 1256 l.
Sześćsetka jest bardzo blisko spokrewniona z innymi modelami Stellantisa tych rozmiarów. M.in. z innymi modelami z Tych: Jeepem Avengerem oraz Alfą Romeo Junior.
Czy Fiat 600 to hybryda? 110 lub 145 KM mocy do wyboru
Między pracą 3-cylindrowego silnika spalinowego, 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego i nowej 6-stopniowej, dwusprzęgłowej przekładni panuje pełna harmonia. Synergia ta obejmuje również silnik elektryczny o mocy 21 kW, falownik i elektroniczny moduł sterowania, optymalizując rozmiar i masę całego układu napędowego. Technologia hybrydowa oznacza dla kierowcy wysoką elastyczność jazdy przy niskich obrotach, cichy rozruch i szybką reakcję pojazdu na naciśnięcie pedału przyspieszenia. Umożliwia także odzyskiwanie energii podczas wytracania prędkości. Silnik zaprojektowano tak, aby optymalizować zużycie paliwa i w normalnych warunkach jazdy ograniczyć emisję CO2 nawet do 15 proc. w porównaniu ze zwykłym silnikiem spalinowym wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów
— opisuje działanie swojego napędu sam Fiat. Sercem napędu jest silnik 1.2, który dobrze znamy od bardzo dawna. Stellantis obiecuje, że najnowsza generacja silnika jest już znacznie poprawiona i pozbyto się problemów z awaryjnością. Trzymamy za słowo. Jeśli chodzi o samą pracę układu, to nie ma co się obawiać trzech cylindrów w tej klasie. Napęd PSA (a teraz Stellantisa) świetnie radzi sobie w autach segmentu B. Czasem kręcimy nosem, kiedy trafia na pokład większych modeli, ale w Fiacie 600 to naprawdę przyjemny napęd.
Jakie osiągi ma Fiat 600? Ile pali Fiat 600? Mamy tabelkę z najważniejszymi danymi
Fiat 600 Hybrid - osiągi i spalanie | 600 Hybrid 1.2 Turbo 110 KM | 600 Hybrid 1.2 Turbo 110 KM |
---|---|---|
Moc | 110 KM | 145 KM |
Napęd | przedni | przedni |
Skrzynia biegów | eDCT, sześciobiegowa | eDCT, sześciobiegowa |
Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. | 10,9 s | 8,5 s |
Prędkość maksymalna | 184 km na godz. | 200 km na godz. |
Zużycie paliwa wg WLTP | 4,8-4,9 l na 100 km | 4,8 l na 100 km |
Pojemność baku | 44 l | 44 l |
Jakie wyposażenie ma Fiat 600? Bierzemy pod lupę trzy wersje
Fiat 600 Pop:
- Felgi stalowe 16"
- Reflektory przednie LED
- Obudowy lusterek bocznych z tworzywa o ziarnistej strukturze w kolorze czarnym
- Tylne światła LED
- Kanapa tylna z oparciem składanym w proporcji 60/40
- Tapicerka materiałowa
- Klimatyzacja manualna
- System multimedialny z ekranem dotykowym 10,25" i czterema głośnikami
- Wyświetlacz 7" TFT elektroniczny wyświetlacz zegarów i komputera pokładowego
- Usługi łączności
- Czujniki deszczu i zmierzchu
- System awaryjnego hamowania
- Tempomat
- Tylne czujniki parkowania
- Zestaw naprawczy Fix &Go
Fiat 600 Icon:
- Felgi aluminiowe 17"
- Kierunkowskazy LED
- Światła przeciwmgłowe LED
- Obudowy lusterek bocznych lakierowane w kolorze czarnym
- Klimatyzacja automatyczna
- Deska rozdzielcza w kolorze nadwozia
- Ambientowe oświetlenie wnętrza
- Przednie i tylne oświetlenia wnętrza LED
- Trzy tylne zagłówki
- Podłokietnik przedni
- Elektryczny hamulec postojowy
Fiat 600 La Prima:
- Felgi aluminiowe 18" z diamentowym szlifem
- Chromowane detale
- Przyciemniane szyby tylne
- Tapicerka ze skóry ekologicznej w kolorze kości słoniowej
- Fotel kierowcy z elektryczną regulacją w sześciu płaszczyznach z funkcją masażu
- Podgrzewane przednie fotele
- Bezprzewodowa ładowarka do smartfona
- System multimedialny z nawigacją i ekranem dotykowym 10,25"
- Sześć głośników
- Klapa bagażnika otwierana ruchem stopy
- Systemy bezkluczykowego otwierania pojazdu i uruchamiania silnika
- System monitorowania martwego pola
- Inteligentny tempomat adaptacyjny
- Aktywny system utrzymania pasa ruchu
- Asystent jazdy w korku
- Czujniki parkowania 360°
- Kamera cofania
- Funkcja rozpoznawania znaków drogowych