W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Fiat Grande Panda, czyli wielka premiera w segmencie B
Nowy Fiat Grande Panda cieszy się dużym zainteresowaniem, co nie powinno dziwić. Włosi zaprojektowali niezwykle sympatyczne auto, wyposażyli je w sporo ciekawych rzeczy, a przy tym nie przesadzili z cenami. I wersja hybrydowa, i elektryczna mają naprawdę atrakcyjnie skrojony cennik. Co to w ogóle za samochód? Wzorowy crossover segmentu B. Mierzy 3999 mm długości, 2017 mm szerokości całkowitej z lusterkami, 1586 mm wysokości i 2540 mm rozstawu osi. Zaskakuje przestronnością. Miejsca na nogi jest dużo, a dzięki charakterystycznej sylwetce na głowę także jest sporo miejsca nawet dla wyższych osób. Bagażnik też nie zawodzi, bowiem ma 361 l i pozwala na zmieszczenie czterech "kabinówek". W środku jest nie tylko stylowo, ale też bardzo nowocześnie. Kierowca ma przed sobą 10-calowy ekran zegarów, a na środku znajduje się 10,25-calowy wyświetlacz multimediów, który świetnie dogaduje się ze smartfonami za pomocą Apple CarPlay oraz Android Auto. Na pokładzie nie zabrakło najnowszych systemów bezpieczeństwa.
Wersja hybrydowa może być strzałem w dziesiątkę
Fiat Grande Panda dostępny jest w Polsce w dwóch wersjach napędowych. Obie świetnie odnajdą się w mieście. Podstawą oferty jest hybryda na bazie benzynowego silnika 1.2 z automatyczną skrzynią biegów eDCT. 110 KM w takim aucie to w zupełności wystarczająca moc. Zwłaszcza że hybrydowy układ przy ruszaniu daje małego elektrycznego kopa. Grande Panda Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w 10 s i rozpędza się do 160 km na godz. Zużycie paliwa to tylko 5,4 l na 100 km. W Polsce, gdzie hybrydy cieszą się ogromną popularnością, to właśnie ta wersja może się okazać strzałem w dziesiątkę. Taki napęd sprawdza się podczas ruchu miejskiego, kiedy auto odzyskuje energię podczas hamowania. Wyniki spalania w mieście potrafią zaskoczyć. Jeśli ktoś ma, gdzie regularnie ładować samochód, to idealną propozycją może być w pełni elektryczna wersja. Elektryczna Grande Panda ma 113 KM mocy i oferuje zasięg na poziomie 320 km w cyklu mieszanym WLTP.
Fiat przygotował bardzo ciekawą ofertę dla polskich kierowców
Mocnym punktem Grande Pandy jest oczywiście włoski styl, co najlepiej widać w topowym wydaniu La Prima i jednym z pięknych kolorów. Bardzo ciekawie prezentuje się także wersja z napędem elektrycznym RED. Każdy zakup tej odmiany to darowizna na organizację walczącą z globalnymi zagrożeniami zdrowotnymi. W ofercie znajdziemy także wersje Pop i Icon z napędem hybrydowym. Każdy kierowca z pewnością znajdzie coś dla siebie. I niezależnie od wybranej wersji Fiat Grande Panda będzie jednym z najsympatyczniejszych miejskich aut na drodze. Stylistyka nawiązująca do legendarnej Pandy i nowoczesne wnętrze wzbudza ogromne zainteresowanie. I co najważniejsze, Grande Panda Hybrid kusi bardzo atrakcyjną ceną, która zaczyna się już od 79 900 zł dla wersji z automatyczną skrzynią biegów. Z kolei w przypadku wersji elektrycznej można liczyć na rządowe dopłaty w ramach programu NaszEauto. Takie dofinansowanie może sięgnąć nawet 40 tys. zł.