Od raczej dobrej asfaltowej nawierzchni w Moskwie i okolicach, do szutru na odcinku Czita-Chabarowsk. Mimo tego, że Skoda jest obecna na rosyjskim rynku od początku XX w. po raz pierwszy zorganizuje imprezę na taką skalę. Wyprawa ma spopularyzować markę - w szczególności we wschodniej części Rosji, gdzie kierowcy preferują auta produkcji japońskiej, a świadomość marki Skoda jest niska. Na trasie zaplanowano kilka eventów dealerskich, które mają pomóc zwiększyć sprzedać lokalnym przedstawicielom koncernu rodem z Mlada Boleslav. Piękne rosyjskie miasta i niesamowita przyroda doskonale sprawdzą się jako tło podczas sesji fotograficznych - wyprawę dokumentować będą uczestniczący w niej przedstawiciele mediów. Łącznie na trasę wyruszy 10 modeli Skoda Octavia Scout 2.0 FSI. Wybrano auta napędzane benzyną ze względu na brak w poszczególnych regionach Rosji stacji oferujących olej napędowy. Uczestnicy wyprawy to goście Skoda Auto, dziennikarze telewizyjni i prasowi (w tym z polski), przedstawiciele Skoda Auto Russia oraz osoby odpowiedzialne za organizację imprezy. W każdym z pojazdów podróżować będą 2, maksymalnie 3 osoby. Dwa auta mają przypisane specjalne role - jedno wozu telewizyjnego, drugie wozu technicznego, który będzie udzielał pomocy samochodom dołączającym do kolumny Scout Experience 2007 na poszczególnych odcinkach imprezy. Trasa przebiegać będzie od "zerowego" kilometra w Moskwie do "ostatniego" kilometra kolei transsyberyjskiej we Władywostoku. Oprócz specjalnej oprawy startu i mety imprezy zorganizowane zostaną eventy dealerskie połączone z konferencjami prasowymi w Samarze, Ufie, Czelabińsku, Jekaterynburgu i Nowosybirsku. Skoda Octavia Scout, jedno z nielicznych aut w tej klasie oferowanych z napędem 4x4, jest standardowo wyposażona w ESP oraz innowacyjną funkcję DSR - podpowiedź ruchu kierownicą. Pojazdy biorące udział w wyprawie oprócz m.in. przednich i bocznych poduszek powietrznych, dwustrefowej klimatyzacji automatycznej Climatronic oraz reflektorów ksenonowych wyposażone zostaną w 16 calowe stalowe obręcze kół (by uniknąć uszkodzeń w trudnym terenie), a niektóre z nich w bagażniki dachowe. Dodatkowo we wszystkich autach znajdą się m.in. zestaw pomocy technicznej (dodatkowe koło zapasowe i płyny samochodowe), apteczki, zapas jedzenia oraz sprzęt służący do komunikacji. Sponsorami Scout Experience 2007 są: Matador, producent opon na których pojazdy pokonają trasę wyprawy; Shell dostarczający najwyższej klasy płyny samochodowe; firma Salomon, której ubrania chronić będą uczestników imprezy bez względu na strefę klimatyczną. Trasa wyprawy:4.08 Moskwa4.08 Riazań4.08 Penza5.08 Samara6.08 Ufa7.08 Czelabińsk8.08 Jekaterynburg8.08 Tiumeń9.08 Omsk10.08 Nowosybirsk11.08 Kemerowo11.08 Krasnojarsk12.08 Irkuck13.08 Jezioro Bajkał14.08 Ułan-Ude15.08 Czita16.08 Skoworodino17.08 Błagowieszczeńsk19.08 Chabarowsk20.08 Władywostok źródło: Skoda