Umowa łączy młodzieńczy i sportowy wizerunek marki SEAT z talentem muzycznym Shakiry, której najnowszy album „She Wolf” („Wilczyca”) odnosi obecnie wielkie sukcesy.

Urodzona w Kolumbii piosenkarka będzie specjalnym ambasadorem SEAT-a w trakcie swojego europejskiej trasy koncertowej.

Kolejnym aspektem współpracy Seata i Shakiry jest wspieranie powszechnej edukacji.

Hiszpańska marka nawiąże ścisłą współpracę z Fundacją Bosych Stóp, którą Shakira założyła w wieku zaledwie 18 lat, chcąc wspierać dzieci żyjące w skrajnym ubóstwie i pomóc w zapewnieniu im edukacji.

To nie pierwszy raz, kiedy Seat i Shakira łączą siły w dobrej sprawie.

W 2007 roku producent samochodów sponsorował europejskie tournée piosenkarki „Oral Fixation” promujące album Shakiry pod tym samym tytułem. Wtedy koncerty odbyły się w Oslo, Pradze, Londynie, Paryżu, Sztokholmie i Berlinie oraz w innych miastach.

Seat kierował także kampanią charytatywną, dzięki której udało się zebrać ponad 100 000 euro dla Fundacji Pies Descalzos. Shakira umieściła wówczas swój autograf na specjalnym egzemplarzu modelu SEAT- Leon przemianowanym na Leona Pies Descalzos.

Na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym samochód został przekazany zwycięzcy loterii zorganizowanej dla osób, które wpłaciły 1 euro na fundację Shakiry.