O produkcję nowego modelu wciąż ubiegają się dwa zakłady – hiszpański Martorell i czeskie Kvasiny. Podobnie jak w przypadku Skody Rapid i Seata Toledo, nowy SUV będzie produkowany i sprzedawany pod dwoma markami. Nie jest tajemnicą, iż kierownictwo koncernu Volkswagen potrafi liczyć pieniądze. Z tego względu większe szanse na produkcję nowego SUV-a mają Czesi.

Zakład w Kvasinach jest nowoczesny, a załoga ma wystarczające doświadczenie zdobyte przy produkcji Yeti i Superba. W przypadku lokalizacji produkcji w hiszpańskim Martorell koszty uruchomienia byłyby o ok. 40 proc. wyższe. Należałoby także wybudować nową lakiernię.

Oba modele powstaną na koncernowej platformie modularnej MQB i według planu powinny trafić do produkcji w połowie 2015 roku. Będzie to kompaktowy SUV, większy od obecnej Skody Yeti, a konkurencyjny z Fordem Kuga i Nissanem X-Trail.