Hiszpańska spółka Seat chce w najbliższych dwóch latach zaprezentować cztery nowe modele. Pierwszy przedstawi się już w czerwcu podczas targów motoryzacyjnych w Barcelonie. Będzie to seryjna wersja modelu Altea Freetrack, którego prototyp zadebiutował w Genewie. Seryjna wersja będzie bardzo podobna do wersji koncepcyjnej, zabraknie jednak takich detali jak koło zapasowe przymocowane do klapy bagażnika. Altea Freetrack to pierwszy model Seata, który skorzysta z popularności SUV-ów. „Teranówka” dostępna będzie z trzema silnikami: dwoma jednostkami wysokoprężnymi o mocy 103 kW (140 KM) i 125 kW (170 KM) i jednym benzynowym produkującym 147 kW (200 KM). Seat Altea Freetrack dostępny będzie z napędem na przednią lub obie osie.

Ważnym modelem z nowej czwórki będzie kolejne wcielenie Seata Ibiza, które powinno pojawić się w salonach sprzedaży w przeciągu przyszłego roku. Seat w dużej mierze skoncentrował się na stylistyce nowego auta. Dyrektor finansowy Seata w Niemczech Oliver Stein powiedział, że spółka planuje wejście do nowego segmentu rynku. Z tego powodu przygotowuje większą limuzynę, która będzie konkurencją np. dla koncernowego VW Passat. Samochód ma trafić na rynek już w roku 2009. Jeśli odniesie sukces, dołączy do niego także wersja kombi. Seat oczekuje, że sprzeda 5-8 tys. egzemplarzy nowej limuzyny rocznie.

Ostatnim nowym modelem będzie samochód klasy SUV, który jest już w fazie projektowej. Będzie to oryginalnie stylizowana mniejsza terenówka (w koncernie VW oznaczana jako A-SUV), która będzie konkurowała np. z VW Tiguan.