W pierwszym wyścigu Gabriele Tarquini i Jordi Gené zajęli drugie i trzecie miejsce, a w drugim wyścigu drugie miejsce wywalczył Yvan Muller. Wyniki te umocniły pozycję Seata i kierowców zespołu w obydwu ogólnych klasyfikacjach mistrzowskich.

Wyścig 1

Robert Huff z Chevroleta od początku bronił swojej pole position, obejmując prowadzenie przed Gabriele Tarquinim, Yvanem Mullerem i Jordim Gené.

Wypadek na pierwszym zakręcie wykluczył Rickarda Rydella z dalszej rywalizacji. Awarii zawieszenia w jego samochodzie nie udało się naprawić na czas także przed drugim wyścigiem. Huff wytrzymał presję ze strony kierowców Seata przez cały wyścig, ale Tarquini nie ryzykował wyprzedzania na torze, który daje tak niewiele szans na wykonanie tego manewru i pogodził się z drugą pozycją.

Gené wyprzedził Yvana Mullera na dwa okrążenia przed końcem wyścigu, a Tiago Monteiro finiszował tuż za Francuzem, co stanowiło zwieńczenie znakomitego grupowego wyniku.

Wyścig 2

Yvan Muller był zdecydowanym faworytem, po tym jak po walce z Huffem i Jorgiem Müllerem (BMW) przesunął się z pozycji piątej na drugą. Kierowca Seat Sport znalazł się za Nicolą Larinim i skutecznie odpierał ataki rywali aż do samej mety.

Nieco w tyle pozostali Gabriele Tarquini finiszujący jako piąty i Tiago Monteiro na siódmym miejscu, którym jednak udało się powiększyć mistrzowską kolekcję o kilka punktów. Jordi Gené nie mógł wystartować w wyścigu z powodu problemów z układem przeniesienia napędu, jakie ujawniły się w trakcie okrążenia formującego.

Znakomity występ dał też Marokańczyk Mehdi Bennani jadący za kierownicą samochodu Seat Leon WTCC należącego do zespołu Exagon. Kierowca reprezentujący kraj gospodarzy zwyciężył w klasyfikacji kierowców niezależnych w pierwszym wyścigu i zajął dziewiąte miejsce w klasyfikacji ogólnej.

Wypowiedzi kierowców

Kierowcy zespołu SEAT Sport byli ogólnie zadowoleni z wyników uzyskanych w miniony weekend.

Yvan Muller powiedział: „Nadal mam sporą przewagę w klasyfikacji, ale do końca mistrzostw jest jeszcze bardzo daleko”.

Gabriele Tarquini dodał: „Nie zawsze można wygrywać, ale naszym celem jest zdobywanie punktów w każdym wyścigu i ten cel realizujemy”.

Jordi Gené przyznał rację kolegom: „Walka będzie bardzo zacięta – bardziej niż w zeszłym roku – i zgadzam się z opinią kolegów: o sukcesie zadecyduje zdobywanie punktów”.

Klasyfikacja

Wyścig 11. R. Huff (Chevrolet);2. G. Tarquini (Seat Leon TDI) - strata 1,729 sek.;3. J. Gené (Seat Leon TDI) - 5,583 sek.;4. Y. Muller (Seat Leon TDI) - 7,044 sek.;5. T. Monteiro (Seat Leon TDI) - 7,410 sek.

Wyścig 21. N. Larini (Chevrolet);2. Y. Muller (Seat Leon TDI) - 1,399 sek.;5. G. Tarquini (Seat Leon TDI) - 3,068 sek.;7. T. Monteiro (Seat Leon TDI) - 4,907 sek.

Mistrzostwa ŚwiataKierowcy1. Y. Muller - 43 pkt.;2. G. Tarquini - 31 pkt.;3. R. Rydell - 30 pkt.;4. J. Gené - 24 pkt.;5. A. Farfus - 23 pkt.;6. R. Huff - 16 pkt.;7. A. Priaulx - 16 pkt.;8. N. Larini - 14 pkt.;9. J. Muller - 14 pkt.;10. S. Hernández - 7 pkt.

Producenci1. Seat - 93 pkt.;2. BMW - 64 pkt.;3. Chevrolet - 51 pkt.;4. Łada - 24 pkt.

Wyniki zawieszone!

Protest złożony przez BMW Team Germany, spowodował zawieszenie oficjalnych wyników rundy WTCC w Marrakeszu. Ekipa Schnitzera oprotestowała wysokość doładowania turbosprężarki w silniku Seatów Yvana Mullera, Gabriele Tarquiniego, Jordiego Gené i Tiago Monteiro.

Cztery fabryczne Leony TDI czeka dodatkowe badanie kontrolne. Regulamin dopuszcza maksymalne doładowanie w turbodieslach, wynoszące 2,5 bara.