Tegoroczna, europejska edycja konkursu Shell Eco – Marathon odbędzie się na specjalnie przygotowanym torze ulicznym w Rotterdamie. Wyścig na ulicach miasta to możliwość wykorzystania wiedzy z zakresu wydajności paliw, w warunkach najbardziej zbliżonych do jazdy miejskiej. By efektywnie zmierzyć się z pięcioma zakrętami pod kątem 90 stopni uczestnicy będą musieli polegać nie tylko na skonstruowanych przez siebie superoszczędnych pojazdach, ale również na swoich umiejętnościach w pokonywaniu zakrętów czy przyspieszaniu. W imprezie wystartuje aż 227 zespołów z 23 krajów - w sumie ponad trzy tysiące studentów.

Shell Eco – Marathon to jeden z najbardziej innowacyjnych i ambitnych konkursów studenckich odbywający się corocznie w Europie, Ameryce i Azji. Zespoły szkół średnich oraz uczelni z całego świata, stają przed wyzwaniem zaprojektowania, zbudowania i przetestowania najbardziej wydajnych pod względem energetycznym pojazdów. Zwycięża drużyna, która pokona najdłuższy dystans, wykorzystując przy tym jak najmniejszą ilość energii.

"Regularnie wrastająca popularność Shell Eco - Marathon jest doskonałym przykładem na to, że w Polsce rośnie generacja młodych inżynierów pasjonujących się zrównoważonym wykorzystaniem energii. Dzięki projektowi mamy okazję zaprezentować Europie talenty naszych studentów w projektowaniu innowacyjnych rozwiązań energetycznej przyszłości. Z dumą dzielimy się informacjami o silnej reprezentacji Polski, w postaci ośmiu znakomitych zespołów młodych ludzi.” - powiedział Marek Gawroński, rzecznik prasowy Shell Polska.

Polskie drużyny 28. Shell Eco – Marathon 2012:SKAP 1 – Studenckie Koło Aerodynamiki Pojazdów, Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej. Kropelka to sztandarowy projekt zespołu, który od kilku lat bierze udział w Shell Eco - Marathon z coraz lepszymi wynikami Ważący 49 kg bolid, 
w 2011r. ustanowił rekord Polski przejeżdżając 659 km na jednym litrze paliwa.

SiMR Team – Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W udoskonalaniu bolidu bierze udział 5 osób. Bolid Hussar w ubiegłym roku zajął zaszczytne 79 miejsce w europejskiej edycji Shell Eco Marathon.

Green Arrow – Koło Naukowe Mechaników Pojazdów na Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej.Kilkuosobowa drużyna, buduje pojazd startującyw kategorii UrbanConcept.

Team High Octane - Wydział Mechaniczny Politechniki Lubelskiej.W przygotowaniach pojazdu do wyścigu wzięło udział siedem osób. Ciekawostką jest wykorzystanie w konstrukcji silnika z kosiarki, pozwalający przejechać nawet 200 km na 1 litrze paliwa.

Mietek Team – Wydział Mechaniczny Politechniki Gdańskiej. W budowie bolidu Mietek brało udział aż szesnaście osób. To już trzeci wyścig zespołu w wyścigu Shell Eco Marathon od pierwszego startu w 2009 roku.

Elvic Team - Wydział Mechaniczny Politechniki Lubelskiej. Drużynę reprezentować będzie pojazd elektryczny z 400-watowym silnikiem.

Smart Power – Wydział Mechaniczno Technologiczny Politechniki Śląskiej. Pojazd Mushellka opiera się na niezwykle lekkiej konstrukcji, której założeniem jest stawianie jak najmniejszego oporu aerodynamicznego.

GP Syrena – Politechnika Gdańska. Ekologiczny pojazd stylizowany na „polską syrenkę” jest pomysłem i konstrukcją przygotowaną przez dziewięcioosobowy zespół.

Eco Zone 505- Koło Naukowe Inżynierii Materiałowej, Politechnika Lubelska. Drużyna po raz pierwszy bierze udział w wyścigu, a ich bolid jako jedyny pojazd z Polski napędzany jest silnikiem diesla.

Silna grupa z Polski na Shell Eco – Marathon 2012 Foto: Auto Świat
Silna grupa z Polski na Shell Eco – Marathon 2012