Klienci na całym świecie otrzymali 674.530 samochodów marki Škoda, czyli o 44.498 egz. więcej niż w 2007 roku.

Do tak dobrych wyników sprzedaży przyczyniła się przede wszystkim Octavia i Octavia Tour – 344.857 egz. (+11,3 proc.) i Fabia – 246.561 egz. (+5,9 proc.). Wciąż wzrasta sprzedaz Octavii Tour, która wprowadzona została do sprzedaży w 1996 roku.

Największy wzrost sprzedaży odnotował Superb – 25.645 egz. (+24,9 proc.), a czego 10 tys. stanowiła pierwsza generacja.

Natomiast nie odnotowano spodziewanego wzrostu sprzedaży Fabii Combi i Roomstera.

Škoda Auto – sprzedaż do klientaModel/rok200620072008Fabia123 17051 561191Fabia Combi (+ Fabia Praktik)107 90680 7995 533Fabia Sedan12 90612 9705 191Fabia II085 998146 465Fabia II Combi01 56289 181Fabia razem243 982232 890246 561Roomster14 42262 52750 454Praktik04 1347 013Roomster razem14 42266 66157 467Octavia Tour53 78358 28765 544Octavia Combi Tour15 54014 24212 046Octavia Tour razem69 32372 52977 590Octavia100 584131 934164 543Octavia Combi100 367105 488102 724Octavia razem200 951237 422267 267Superb20 98920 53010 164Superb II0015 481Superb razem20 98920 53025 645 Škoda razem549 667630 032674 530

Największym rynkiem sprzedaży są Niemcy, a drugie w kolejności są Chiny. W tym roku po raz pierwszy sprzedano więcej samochodów w Chinach niż w Czeskiej Republice i zapewne wkrótce awansuje w tej klasyfikacji również Rosja.

Škoda Auto – sprzedaż według krajówTrh/rok200620072008Niemcy103 931112 452112 504Chiny66027 32559 284Česká republika65 17166 80658 001Rosja14 83527 53550 733Wielka Brytania38 80140 43037 072Polska28 78333 21033 986Ukraina19 00722 77528 524Rumunia20 15324 01522 937Włochy16 51519 10320 809Hiszpania24 86926 92019 519Francja16 75419 40419 480Słowacja21 38019 35817 809Austria16 94316 01216 700Indie12 10512 17016 051Belgia11 15214 00114 130Razem marka Škoda549 667630 032674 530

Ogólnoświatowy kryzys ma też negatywny wpływ na kurs korony, a w konsekwencji na wyniki finansowe Škoda Auto. Znaczne środki przeznaczono na odnowienie modelowej palety oraz dokończenie budowy nowego centrum technologicznego w Mlada Boleslav.

W 2009 roku do sprzedaży wprowadzone zostaną dwie nowości. Pierwszy model Yeti, który miał swoją oficjalną premierę podczas salonu samochodowego w Genewie, będzie w Niemczech oferowany w cenie 20 tys. Euro. Jesienią we Frankfurcie nad Menem zaprezentowany zostanie Superb Combi.

Natomiast w 2011 roku do produkcji ma trafić kolejny model samochodu, który ma być mniejszy od Fabii.